نماينده ولي فقيه درآذربايجان غربي:

حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه امت اسلامی است

حمایت  از مردم مظلوم  فلسطین  وظیفه امت اسلامی  است

گروه خبر:عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت : رژیم صهیونیستی برای جبران شکست غیرقابل ترمیمشان اقدام در غزه نسل کشی می کند و در این شرایط حمایت مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین وظیفه امت اسلامی است.
به گزارش آراز آذربایجان، عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درخصوص هدف و عامل اصلی نسل کشی مسلمانان در غزه و اشتراک میان نسل کشی هایی که پیش از این در کشورهای دیگر از جمله بوسنی و هرزگوین بر ضد مسلمانان صورت گرفت، اظهار داشت: از حدود هفتاد سال قبل، اسرائیل غاصب اشغال سرزمین های فلسطین را شروع کرد و آن را زیر سلطه خود قرار داد؛ در این مدت بیش از هفتاد سال اخیرهر گونه ظلم و ستم که توانسته بوسیله اشغالگری ادامه داده و نسل کشی کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: اما در جریان اخیر رخدادهای غزه و در عملیات طوفان الاقصی ضربه بسیار بزرگی به رژیم صهیونیستی وارد گردید، آن ها که می گفتند هیچ ارتشی نمی تواند با ما مقابله کند و از نظر اطلاعاتی هیچ سرویس جاسوسی قدرت مقابله با ما را ندارد، تعدادی شبه نظامی رزمنده محدود به نام حماس آن ضربه بسیار مهلک را وارد کردند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: بنا به فرموده رهبرمعظم انقلاب ضربه ای که قابل ترمیم نیست؛ برای اینکه آسیب های وارده را جبران کنند و در فضای عمومی اعلام کنند ضربه ای نخورده ایم و تلافی کنند، اقدام به نسل کشی کرده و انسان های بی گناهان را به خاک و خون کشیدند تا به گفته خودشان این شکست را جبران کنند.
امام جمعه ارومیه تصریح کرد: حقیقت این است که مردم دنیا می دانند این شکست غیرقابل ترمیم و جبران است، در واقع شکستی که به مجموعه و ارتشی وارد شود باید در میدان نبرد جبران شود و نه با کشتن مردم بی گناه ،زنان و کودکان ، به هر حال به دنبال جبران و ترمیم آسیب وارده هستند.
وی عنوان کرد: نکته این است که در حقیقت به دنبال آن هستند که مردم غزه از سرزمین خود کوچ کنند و خیال خود را راحت کنند و حتی آن باریکه غزه را نیز به تسلط خود در بیاورند.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به دلیل بی تفاوتی و کم تفاوتی برخی دولتمردان و سیاستمداران کشورهای اسلامی در قبال جنایات صهیونیست ها، اذعان داشت: آنطور که به نظر می رسد این است که دولتمردان و سیاستمداران کشورهای اسلامی در سال های متمادی جرات مقابله با رژیم صهیونیستی را نداشته اند زیرا سرسپرده غرب هستند و از آمریکا ترس و واهمه دارند، در واقع ترس دارند از اینکه موقعیتشان در معادلات سیاسی به خطر بیافتد و به همین دلیل جرات نمی کنند مقابله ، محکوم وعملا وارد شوند.
وی اضافه کرد: شاید اگر اینگونه بگوییم به مبانی دین مقدس اسلام معتقد نیستند صحیح باشد، نوعا سرسپرده هستند و به همین دلیل سکوت اختیار کرده اند، اما اکنون زمان سکوت نیست؛ امیرمومنان امام علی ابن ابی طالب(ع) در نهج البلاغه فرمودند: ” وَ اللَّهِ إِنَّ امْرَأً یُمَکِّنُ عَدُوَّهُ مِنْ نَفْسِهِ یَعْرُقُ لَحْمَهُ وَ یَهْشِمُ عَظْمَهُ وَ یَفْرِی جِلْدَهُ لَعَظِیمٌ عَجْزُهُ ضَعِیفٌ مَا ضُمَّتْ عَلَیْهِ جَوَانِحُ صَدْرِهِ”، به خدا سوگند! کسى که دشمن را بر خویش مسلّط کند تا گوشتش را بخورد، استخوانش را بشکند و پوستش را بشکافد، عجز و ناتوانیش، بسیار بزرگ و آنچه در درون سینه دارد (یعنى قلب و اراده و تصمیمش) بسیار ضعیف و کوچک است، لذا آنها در حقیقت انسان های عاجز و ضعیفی هستند و به دلیل منافع خود کنار نشستند و با آمریکا و اسرائیلی ها زد و بند کرده و کنار کشیده اند.
نماینده ولی فقیه در اذربایجان غربی با تاکید بر نقش اتحاد مسلمانان برای مقابله با جنایات صهیونیست ها، بیان کرد: امت اسلامی وظیفه عقلی، منطقی و نیز دینی دارد که از مردم مظلوم و بی دفاع حمایت و پشتیبانی کند؛ لذا امیرمومنان امام علی ابن ابی طالب(ع) در وصیت نامه خویش فرمودند:”و کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً”، همواره خصم ظالم و یار و یاور مظلوم باشید.
وی ابراز داشت: خداوند متعال نیز در قرآن کریم می فرماید: ” وَمَا لَکُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ”، فلذا بر همه واجب است که حتی آن ها که مسلمان نیستند در مقابل قبله اول مسلمین سکوت نکنند و وارد میدان شوند و برای جلوگیری از این نسل کشی اقدام کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در پایان با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) در ارتباط با اهمیت و توجه امت اسلامی به یکدیگر، تاکید کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند: ” مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ”، آن‌که صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست و در حدیثی دیگر می فرماید: ” مَنْ سَمِعَ رجلا ینادی یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یجِبْهُ فَلَیسَ بِمُسْلِمٍ” هرکس بشنود صدای انسانی را که فریاد می‌‏کند: (یا لَلْمُسْلِمینَ) ای مسلمانان به فریاد من برسید، و او را کمک نکند، مسلمان نیست، لذا وظیفه شرعی ، عقلایی و انسانی است هر آزاده که ظلم به او وارد شده است کسی سکوت نکند و به فریاد مظلوم برسد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


− هفت = 1