مدیر کل حفاظت محیط زیست استان:

تالاب های آذربایجان غربی از وضعیت مطلوبی برخوردارند

تالاب های آذربایجان غربی از وضعیت مطلوبی برخوردارند

آرازآذربایجان، مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: با وجود کاهش بارش ها و نزولات آسمانی در سالجاری، تالاب های استان از وضعیت مطلوبی برخوردارند.
سعید شهند با اشاره به آخرین وضعیت تالاب های استان گفت: فرآیند آبگیری تالابها آغاز شده است و تا اوایل سال آینده، تالاب های استان خصوصا تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه بصورت کامل آبگیری خواهند شد.
وی با اشاره به اهمیت تالاب ها در چرخه زندگی انسان ها و کره زمین گفت: پس از اکوسیستم های مرجانی، مهمترین ، با ارزشترین و پرکاربرد ترین اکوسیستم های جهان، اکوسیستم های تالابی هستند که ارزش اکولوژیکی آنها ۱۰ برابر جنگل ها است .
شهند در خصوص موقعیت آذربایجان غربی از لحاظ وجود اکوسیستم های تالابی افزود: وجود ۴۰ تالاب ثبت شده در استان و ۶ تالاب بین المللی که در قالب ۴ سایت عضو کنوانسیون رامسر هستند، نشان از جایگاه پر اهمیت این استان در اکوسیستم های تالابی کشور دارد.
وی بیان کرد: در سال های اخیر برای حفاظت و احیای تالاب های استان، برنامه مدیریت جامع تالاب ها تدوین و تصویب شده است که امیدواریم با اجرای دقیق این برنامه ها شاهد گسترش فرصت‌های بهره ‌برداری پایدار از تالاب ها مانند گردشگری و رونق معیشت جوامع محلی باشیم که نتیجه آن جلب توجه عموم مردم و مشارکت فعالانه آنها در حفاظت و احیای این اکوسیستم های ارزشمند خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱:۵۷ ب.ظ

دیدگاه


شش + = 11