اجازه ندهید زندگی اینترنتی بر زندگی واقعی تان تاثیر بگذارد

اجازه ندهید زندگی اینترنتی بر زندگی واقعی تان تاثیر بگذارد

گروه اجتماعی:اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، اسنپ چت، لینک و … راه های برقراری ارتباط با دیگران در شبکه های اجتماعی بی شمار هستند، اما اجازه ندهید که زندگی اینترنتی شما بر زندگی واقعی تان تاثیر منفی بگذارد. در اینجا فهرستی از کارها را فراهم کرده ایم که نباید انجام دهید.
هنگامی که سخن از به اشتراک گذاری تصاویر در شبکه های اجتماعی سخن به میان می آید، افراد بسیار سخت گیر می شوند. وقتی شما نمی_خواهید یک دوست یا یکی از اعضای خانواده، بدون اجازه شما، عکسی از شما را به اشتراک بگذارد، پس چرا باید این کار را بکنید؟
راشل ساسمن، یک درمانگر و متخصص در این زمینه اینطور توضیح می دهد که در حالی که شما ممکن است ارسال یک عکس را مسئله مهمی نپندارید، اما برای دیگری ممکن است ناراحت کننده باشد. او می گوید فقط کافی است قبل از به اشتراک گذاشتن از آنها، بپرسید و سپس عکس را به اشتراک گذاشته و تگ کنید.
شبکه های اجتماعی هرگز نباید برای آزار و اذیت دیگران مورد استفاده قرار گیرند؛ و ارسال نظرات شرورانه و تند و تیز نه فقط به خاطر مضر بودن، مسئله است، بلکه باعث بدنامی و بی اعتبار شدن شما نیز خواهد شد. آیا واقعا می خواهید تمام دنیا بداند که شریک زندگی خود را فریب داده اید؟ ساسمن توصیه می کند که شبکه های اجتماعی را به عنوان ابزاری برای گسترش خوبی_ها استفاده کنید.
او می گوید»من واقعا از دیدن پست های مربوط به تولد و یا زمانی که افراد جملات قصار پر مفهوم می گویند، لذت می برم«. اگر ناراحت هستید تلفن همراه، رایانه، و یا تبلت خود را خاموش کرده و عصبانیت خود را به شیوه دیگری خالی کنید. با رعایت این آداب معاشرت در هنگام ناخرسندی در شبکه های اجتماعی، ایمن خواهید ماند.
مطمئنا شما سرمست جشنی که برگزار کرده اید هستید، اما به اشتراک گذاری یک سلفی سرخوشانه با مهمانانتان ممکن است بهترین ایده نباشد؛ زیرا می تواند احساسات دوستانی که دعوت نشده بودند را جریحه دار کند. و در حالی که عکس شما در حال سرمستی ممکن است برای هم خوابگاهی های قدیمی تان بامزه به نظر برسد، اما واکنش کارفرمایان آینده شما ممکن است دقیقا اینگونه نباشد.
ساسمن می گوید »همیشه، همیشه، همیشه به کاری که انجام می دهید فکر کنید«. صحبت کردن با یک شخص از طریق شبکه های اجتماعی همانند صحبت چهره به چهره و یا تلفنی نیست. به گفته کیت میلر، درمانگر زوج ها و نویسنده عشق در دست تعمیر: »چشمان ما برای نگاه کردن در چشمان دیگران سیم کشی شده اند«.»نخستین چیزی که مغز کودک برای آن طراحی شده است، پیدا کردن چشمهای کسی دیگر و برقراری ارتباط با آن است«.
به اعتقاد میلر، برقراری ارتباط حضوری با یک نفر، بسیار سودمند تر از ارتباط از طریق اینستاگرام و یا توییتر است. درست است که می توانید رابطه_ای را از طریق شبکه های اجتماعی آغاز کنید، اما باز هم زمانی فراخواهد رسید که خواهان و حتی نیازمند ارتباط فیزیکی انسانی خواهید بود. در پایان، شما نمی توانید از راه رایانه دستان کسی را بگیرید یا او را در آغوش بکشید. میلر می گوید»ما برای پی بردن به تاثیراتی که شبکه های اجتماعی بر روی ما دارند زمان بسیار دشواری خواهیم داشت«. »این یک ارتباط مجازی است که واقعی نیست«.
شبکه های اجتماعی از جهات بسیاری جهان ما را به مکانی بهتر تبدیل کرده اند، اما ما هنوز هم نیازمند لمس انسانی هستیم. آیا می دانید شبکه_های اجتماعی چگونه خلق و خوی شما را تحت تاثیر قرار می دهند؟ یا حتی چرا آن را استفاده می_کنید؟
اینها سوالات مهمی هستند که باید از خود بپرسید، به ویژه هنگامی که بسیار آسان، زمان خود را در سایت های شبکه های اجتماعی هدر می_دهید: ۳۰ دقیقه خیلی زود به یک ساعت تبدیل می شود، و مورد دیگری که متوجه آن می شوید این است که تا قبل از رفتن به رختخواب، تمام وقت خود را به پرسه زدن در اینستاگرام گذرانده اید. به گفته میلر »معمولا بیشتر افراد هیچگاه از خود نمی پرسند که “آیا شور این قضیه را درآورده_ام؟«.
او برای مشاهده تاثیر مثبت یا مخرب شبکه های اجتماعی بر روی زندگی، خود-ارزیابی های مستمر را پیشنهاد می کند. شبکه های اجتماعی جایی همگانی بوده و یک فضای مخفی یا یک دفتر خاطرات محسوب نمی شوند. بنابراین اطلاعات خصوصی را نباید در جهان مجازی به اشتراک گذاشت. تمام کارشناسان هم رای هستند که شما و شریک عاطفی زندگی، دوستان، و خانواده به طور جدی باید مراقب نشر اطلاعات بیش از حد باشید.
دکتر تکتین به طور ویژه هشدار می دهد این امکان وجود دارد که با اشتراک بیش از حد اطلاعات، عزیزان خود را به طور تصادفی آزرده خاطر کنید. برخی از نمونه هایی که او ارائه می_دهد عبارتند از »پست های توییتری و فیسبوکی از چیزهایی که امری خصوصی میان زن و شوهر محسوب می شوند و هیچ کس دیگری نباید بداند؛ یا هرگونه نوشته یا پیام فیسبوکی با پدر و مادر در مورد شریک زندگی، بدون توجه به اینکه که طرف مقابل ممکن است آن را ببیند، و برای او تحریک کننده و آزار دهنده باشد«.
دروغ گفتن به طور کلی مشکل ساز است، اما هنگامی که در شبکه های اجتماعی دروغ می گویید، به احتمال زیاد برایتان گران تمام خواهد شد. برای مثال، به کسی نگویید که در جای خاصی هستید، و سپس از طریق پست های خود خلاف آن را نشان دهید. زیرا قطعا گیر خواهید افتاد. گاهی با یک دروغ ساده دچار مشکلاتی خواهید شد که هرگز فکرش را هم نمی کرده اید.
شغل جدیدی به دست آورده اید؟ یک ماشین نو خریده اید؟ باردار هستید؟ دوباره ازدواج کرده اید؟ یا تصمیم به نقل مکان دارید؟
پیش از برداشتن گوشی خود برای توییت کردن و یا مخابره اخبار خود به جهان، ابتدا آن را با عزیزان خود در میان بگذارید. دکتر تکتین می_گوید»در اینجا جنبه ای خیانتکارانه وجود دارد که، اگر افراد حق برخورد با آن را نداشته باشند، می تواند ادامه پیدا کند«.
»یک رابطه عاشقانه اساسا مبتنی بر اطمینان و امنیت است«، و محرم کردن آنها به اسرار، بخش مهمی از آن به شمار می رود. هنگامی که اتفاق مهمی در زندگی شما می افتد، ابتدا باید آن را با عزیزان خود در میان بگذارید.
به علاوه، اگر مستقیما سراغ شبکه های اجتماعی بروید، پس چه چیزی رابطه شما با خانواده، شریک عاطفی، و دوستان نزدیکتان را متمایز می کند؟ این نشانه ها استحکام روابط شما را تایید می کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


3 × = پانزده