معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار آذربايجان‌غربي:

بازارچه مرزی ساری سو ماکو فعال می‌شود

بازارچه  مرزی  ساری سو ماکو  فعال می‌شود

گرو خبر:معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دولت در تلاش برای بهره مندی از ظرفیت بازارچه‌های مرزی در توسعه اقتصادی است، گفت: مجوزهای لازم صادر شده و بازارچه »ساری سو« شهرستان ماکو فعال می‌شود.
به گزارش آرازآذربایجان ،جواد کرمی در جلسه مشترک با مدیران منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه دولت به دنبال ایجاد و فعال کردن بازارچه‌های مرزی در آذربایجان‌غربی است، اظهار داشت: متاسفانه بازارچه مرزی »ساری سو« مدتی به دلایل غیر منطقی راکد مانده و عملا به یک خرابه تبدیل شده است که با پیگیری‌های شخص استاندار و تلاش تیم اقتصادی استان بار دیگر فعال خواهد شد.
وی ادامه داد: معیشت مردم در اولویت دولت مردمی قرار دارد و در همین راستا مسوولان آذربایجان‌غربی تمامی تلاش خود را برای بهبودی وضعیت معیشتی مردم استان به کار خواهند گرفت.
کرمی با اشاره به نقش بازارچه‌های مرزی در توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم منطقه، اضافه کرد: بازارچه‌های مرزی نقش بسزایی در جذب گردشگر به منطقه دارند که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را به عمل آورد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: آذربایجان‌غربی بیشترین پایانه‌های مرزی در کشور را داراست و می‌تواند قطب بازارچه‌های مرزی در کشور باشد.
،وی در ادامه به ظرفیت معادن استان و نقش کلیدی آنها در توسعه اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: مخالف خام فروشی معادن استان هستیم و در همین راستا شرط اعطا مجوز بهره برداری از معادن، ایجاد مرکز فرآوری مواد معدنی استخراج شده خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۷:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


2 + = ده