هیات‌های مذهبی ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا هستند

هیات‌های مذهبی ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا هستند

آراز آذربایجان ،مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: همه هیات‌های مذهبی ملزم به دستورالعمل‌های ستاد کرونا برای مقابله با این ویروس و حفظ سلامت عزاداران در هنگام برگزاری مراسم هستند.
حجت‌الاسلام منصور امامی با بیان اینکه رعایت حق الناس و عدم ایجاد راه‌بندان در معابر شهری از دیگر الزمات برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم است، افزود: با دسته‌جاتی که به قوانین پایبند نباشند برخورد خواهد شد.
وی از اهالی رسانه و مردم خواست نسبت به روند اجرای قوانین در هیات‌های عزاداری مناطق مختلف استان بویژه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به تبلیغات اسلامی کمک کرده و موارد تخلف را اعلام کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه در سال گذشته برای ۴۰۵ هیات در ارومیه مجوز صادر شد، اظهار کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ هیات در سطح استان آذربایجان غربی فعالیت دارند.
وی در خصوص اماکن عزاداری هیات‌های مذهبی یادآور شد: محوطه مدارس، ورزشگاه‌ها و برخی مجموعه‌های دیگر با همکاری سازمان‌های مربوطه در اختیار هیات‌هایی که نیاز به مکان وسیع دارند، قرار گرفته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسوولان شهرداری ارومیه داشتیم از آنها خواستیم فرهنگسراهای شهرداری در ایام محرم براساس رسالت کاری خود و موضوعاتی که به آنها محول شده است به موضوع مکتب عاشورا بپردازند.
حجت الاسلام امامی اضافه کرد: دسته‌جات عزاداری باید دارای مجوز و همراه روحانی بوده و در ساعات عزاداری بحث حق الناس را رعایت کنند.
همزمان با ایام محرم ۱۳۰۰ روحانی مبلغ دینی به شهرهای مختلف این استان اعزام شدند، اطعام حسینی در مناطق مختلف و اهدای خون از جمله برنامه‌های ایام ماه محرم در آذربایجان غربی است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 8