مديرکل صمت استان:

آذربایجان غربی رتبه چهارم صادراتی کشور را کسب کرد

آذربایجان غربی رتبه چهارم صادراتی کشور را کسب کرد

گروه خبر:مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از کسب رتبه چهارم صادراتی در کشور توسط استان خبرداد.
به گزارش آراز آذربایجان،عبدالحمید سرتیپی در جلسه هم اندیشی با حضور تجار و صادرکنندگان استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی ۳ ماهه نخست سال جاری صادرات بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۸ میلیون کیلوگرم انواع کالا به ارزش نزدیک به ۷۲۷ میلیون دلار، استان را به رتبه چهارم کشوری از لحاظ صادرات رسانده است.
وی اظهار کرد: صادرات محصولات و کالاهای تولید داخل نقطه اتکای کشور است و در همین راستا یکی از دغدغه های مهم مسئولان استان استفاده بهینه از مزیت مرز و توسعه صادرات استان است.
سرتیپی افزود: برای رسیدن به نتیجه و رتبه مطلوب در صادرات بخصوص محصولات تولیدی صنعتی و کشاورزی استان مشکلات و موانع موجود در حوزه صادرات استان را با همکاری بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و صادر کنندگان احصاء و از مجاری قانونی پیگیری خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تسهیل و رفع موانع پیش روی صادرکنندگان هست که پس از احصاء موانع و مشکلات موجود برای مرتفع ساختن موانع از ظرفیت رایزنهای تجاری، نمایندگی وزارت امور خارجی در استان و استانداری استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: در حوزه صنعت، معدن و صنوف تولیدی برای تولید بیشتر و بهتر باید شرایط رقابت پذیری در بازار های داخلی و خارجی را داشته باشیم و یکی از مولفه های رقابت پذیری در بازارهای جهانی صادرات است که برای انجام صادرات و حضور پر قدرت در بازار های جهانی علاوه بر تولید کالای با کیفیت بالا باید صادرات خود را نیز توسعه دهیم.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۶ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = پنج