وضعیت معیشت اقشار آسیب پذیر تأسف بار است

وضعیت معیشت اقشار آسیب پذیر تأسف بار است

گروه خبر: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه »وضعیت معیشت اقشار آسیب پذیر نیز تأسف بار است« گفت: هر روز بر قیمت کالاهای اساسی افزوده می‌شود و تشکیل صف_های طولانی برای دریافت کالاهای اساسی در شأن مردم انقلابی نیست.
به گزارش آراز آذربایجان، کمال حسین پور در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به مشکلات زیرساختی ملی و منطقه ای گفت: یکی از دغدغه های اساسی مردم، موضوع معیشت، اشتغال، نوسانات ارز و ریزش سهام بورس است.
وی با تأکید بر ضرورت توجه دولت به بازار سرمایه، گفت: دولت کسری بودجه خود را از بورس تأمین کرده و اکنون شایسته نیست سهامداران مال باخته را به حال خود رها کند. نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور ایران باید پاسخ دهد برای اشتغال جوانان تحصیلکرده کشور چه کرده است، عنوان کرد: آیا اطلاع دارید در حال حاضر بیش از ۴ میلیون نفر از جوانان فارغ التحصیل کشور بیکار هستند؟ وضعیت معیشت اقشار آسیب پذیر نیز تأسف بار است و هر روز بر قیمت کالاهای اساسی افزوده می شود و تشکیل صف های طولانی برای دریافت کالاهای اساسی در شأن مردم انقلابی نیست.
وی با اشاره به نوسانات ارز و ریزش سهام بورس که باعث نگرانی مردم شده است، یادآور شد: لازم است سریعا دولت برای ساماندهی بازار سرمایه و جلوگیری از کاهش شدید ارزش آن اقدام کند.
حسین پور در ادامه خطاب به رئیس جمهور تأکید کرد: شما میزبان خوبی برای دعوت مردم به بازار سرمایه نبودید؛ حال که کسری بودجه خود را از این بازار تأمین کردید شایسته نیست سهامداران مال باخته را به حال خود رها کنید.این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین خطاب به وزیر اقتصاد بیان داشت: شما باید در کمیسیون اقتصادی مجلس جوابگوی نمایندگان مردم باشید و قضیه بورس را تعیین تکلیف کنید. بگویید چرا شرکت های دولتی در بالاترین قیمت، اقدام به فروش سهام خود کرده اند اما اکنون در پایین ترین قیمت نسبت به خرید همان سهام اقدامی می کنند.وی در ادامه با اشاره به بخشی از مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: شهرستان سردشت به عنوان اولین شهر شیمیایی جهان، دارای بیش از ۸ هزار نفر جانباز شیمیایی است؛ آیا امکانات زیرساختی شامل راه، بهداشت، کشاورزی، تأمین اجتماعی و زیرساخت های آموزشی و پرورشی در شأن مردم نجیب این شهرستان است؟این عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان_غربی با اشاره به وضعیت تأسف بار جانبازان شیمیایی سردشت عنوان کرد: به این عزیزان رسیدگی نمی شود؛ همچنین تنها کارخانه کنستانتره سردشت که از سوی بنیاد مستضعفان آماده بهره برداری بود، تعطیل شده است لذا اگر این بنیاد نمی خواست کارخانه راه اندازی شود چرا این همه هزینه از بیت المال کرده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۰ ب.ظ

دیدگاه


هفت × = 56