مدير شعب بانک مسکن آذربايجان‌غربي:

۹۷ درصد تخصیص اعتبار بانک مسکن مربوط به حوزه مسکن است

۹۷ درصد تخصیص اعتبار بانک مسکن مربوط به حوزه مسکن است

گروه خبر: مدیر شعب بانک مسکن استان آذربایجان‌غربی گفت : ۹۷ درصد تخصیص اعتبار بانک مسکن مربوط به حوزه مسکن است.
به گزارش آراز آذربایجان، خلیل ایمانی بخشایش در مراسم تجلیل از خبرنگاران روزنامه آراز آذربایجان که به مناسبت روز خبرنگار در محل شعب بانک مسکن برگزار شد ،بیان کرد : خبرنگاران زبان گویا جامعه و انتشار دهنده حقایق هستند .
وی اظهار کرد: خبرنگاران دنبال مقام و منفعت نیستند و بودند افرادی که در راستای انتشار افکار صحیح جان خود را از دست داده_اند.
مدیر شعب بانک مسکن استان با بیان اینکه ۹۷ درصد تخصیص اعتبار بانک مسکن مربوط به حوزه مسکن است ، گفت: بانک مسکن تنها بانکی که در حدود بیش از ۲/۵ برابر مانده منابع تسهیلات پرداخت کرده است این در حالیکه است که سایر بانک ها ۷۰ درصد منابع خود را صرف پرداخت تسهیلات می کنند.
خلیل ایمانی بخشایش در ادامه این مراسم از عملکرد حوزه اعتباری بانک مسکن در سال جاری گزارشی داد و گفت :در سال جاری بانک مسکن در بخش وام قرض‌الحسنه ازدواج تعداد ۳۱۹ فقره وام به میزان ۲۷۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به متقاضیان ثبت نام در سامانه بانک مرکزی پرداخت کرده است .
مدیر شعب بانک مسکن استان آذربایجان‌غربی ضمن بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ برای احداث تعداد ۵۸۸ واحد مسکن روستایی ۲۶۹ میلیارد ریال پرداخت گردیده، افزود: امسال نیز برای ۲۶۴ واحد مسکن روستایی ۱۳۲ میلیارد ریال پرداخت شد.خلیل ایمانی بخشایش تسهیلات حوادث غیر مترقبه (زلزله قطور)برای ۱۶۲۴ واحد روستایی و شهری را ۴۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
وی یاد اور شد: برای پرسنل خدوم نیروی انتظامی در نیمه دوم سال گذشته ۲۹۰۲ فقره تسهیلات ودیعه مسکن ۶۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک مسکن استان آذربایجان‌غربی یادآور شد : در سال گذشته نیز وام قرض الحسنه ازدواج تعداد ۱۸۶۶ فقره بمیزان ۹۶۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
خلیل ایمانی بخشایش با بیان اینکه در سال جاری برای ۹فقره پروژه نیمه تمام مسکن مهر تسهیلات پرداخت گردیده ، افزود :به منظور حمایت از تکمیل پروژه های نیمه تمام مسکن مهر و تزریق نقدینگی به این پروژه ها جهت قابل سکونت نمودن واحد ها و تحویل آنان به متقاضیان در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۴۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات متمم پرداخت گردیده است و از ابتدای طرح به تعداد ۴۵۰۹ واحد تسهیلات متمم پرداخت گردیده است .وی اضافه کرد:برای خرید۸۹۳ واحد مسکونی مبلغ ۸۶۳ میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال در سال گذشته تسهیلات خرید مسکن پرداخت شده است و این مورد در سال جاری برای ۱۴۲ واحد مبلغ ۱۰۳ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریال است.
مدیر شعب بانک مسکن استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد : برای احداث ۱۹۰۱واحد مسکونی در سال گذشته نیز مبلغ۱۲۷۴ میلیارد و ۴۳۱ میلیون ریال پرداخت شده و در سال ۱۴۰۰ نیز ۳۱۶ واحد ۲۸۳ میلیارد و ۱۲۴ میلیون ریال پرداخت شده است.
خلیل ایمانی بخشایش گفت: در بحث اشتغال زایی در سال جدید به ۱۵۶ متقاضی مبلغ ۶۷ میلیارد ۶۰۰ میلیون ریال با ارائه معرفی نامه از طرف نهاد های متولی پرداخت شده است .
وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر سقف تسهیلات احداث مسکن در شهرهای ارومیه و خوی برای سازندگان به روش سنتی یک میلیارد ریال ، سازندگان با فناوری نوین سه میلیارد ریال و برای سازندگان حرفه ای دو میلیارد و پانصد میلیون ریال و برای سازندگان حرفه ای با فناوری نوین چهار میلیارد ریال پرداخت می گردد، یاد اور شد: سقف این تسهیلات برای سایر شهر ها به ترتیب برای سازندگان سنتی هفتصد میلیون ریال ، سازندگان سنتی با فناوری نوین دو میلیارد و پانصد میلیون ریال و برای سازندگان حرفه ای دو میلیارد ریال و برای سازندگان حرفه ای با فناوری نوین سه میلیارد ریال پرداخت می_شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۹:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = یک