یک مسئول:

بیش از ۱۵۰ هزار قطعه مرغ در مهاباد آماده تحویل به کشتارگاه است

بیش از ۱۵۰ هزار قطعه مرغ در مهاباد آماده تحویل به کشتارگاه است

آرازآذربایجان،رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: ۱۵۰ هزار و ۴۸۰ قطعه مرغ ۴۵ روزه مرغداری های این شهرستان آماده تحویل به کشتارگاه و عرضه به بازار است.
کوروش سعیدی اظهار کرد: تعداد پنج واحد مرغداری در حال حاضر بالای سن ۴۲ روزگی هستند و آماده ارسال به کشتارگاه، همچنین ۳ واحد مرغداری در حال ارسال مرغ به کشتارگاه هستند.
وی اضافه کرد: از مجموع ۷۳ واحد مرغداری در مهاباد در حال حاضر ۷۱ واحد فعال می باشد که ۳۸ واحد آن طی ۲ ماهه گذشته بیش از یک میلیون و ۱۷۲ هزار قطعه جوجه ریزی کردند.
رئیس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد بیان کرد:هم اکنون یک میلیون و ۴هزار و ۵۲۰ قطعه جوجه در قالب ۳۸ مرغداری باقی مانده که در این میان جوجه ریزی یکی از واحدها به دلیل تلفات ناشی از بیماری با نظارت شبکه دامپزشکی از چرخه تولید خارج شده است.
سعیدی اضافه کرد: طبق دستورالعمل های ابلاغی مرغداری ها موظف هستد ۹۰ درصد تولیدات خود را جهت عرضه به بازار، تحویل کشتارگاه بدهد.
وی با بیان اینکه تمام مراحل پرورش مرغ در سامانه‌های جهادکشاورزی ثبت خواهد شد، گفت: چنانچه مرغداری عرضه خارج از شبکه و یا تخلف دیگری داشته باشد، مجوز جوجه‌ریزی برای دوره بعدی آن صادر نخواهد شد.
وی با بیان اینکه تولیدات گوشت مرغ مهاباد مازاد بر نیاز شهرستان است، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به ظرفیت واحدهای مرغداری فعال مهاباد هیچ گونه کمبود و نگرانی بابت تامین گوشت مرغ شهرستان در آستانه شب یلدا نخواهیم داشت.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


5 + سه =