دبير قرارگاه مبارزه با کرونا در استان:

۶ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

گروه خبر:دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا آذربایجان غربی گفت: ارومیه به همراه پنج شهرستان دیگر این استان با تغییر وضعیت‌شان از رنگ آبی به مرحله هشدار کرونایی و زرد رسیدند.
به گزارش آراز آذربایجان،سید جلیل موسوی با تاکید بر لزوم توجه مردم به رعایت به دستورالعمل‌های کرونا اظهار کرد: بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی در کشور و به تبع آن آذربایجان غربی، هم اکنون ۶ شهرستان این استان در وضعیت زرد قرار دارند که یکی از آنها ارومیه است.
وی افزود: چایپاره، پلدشت، شاهین دژ، چالدران و نقده دیگر شهرستان‌هایی هستند که این هفته با تغییر شرایط در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.موسوی با اشاره به وضعیت رنگ بندی دیگر شهرستان‌ها ادامه داد: در این رنگ بندی هیچ شهری از آذربایجان غربی نارنجی و قرمز نیست و ۱۱ شهرستان دیگر در حالت آبی کرونایی وضعیت خود را ثابت نگه داشته‌اند.
وی با بیان اینکه شهرستان‌های ارومیه، چالدران، پلدشت و نقده نسبت به هفته گذشته از نظر کرونایی در تغییر حالت داده‌اند، گفت: تبدیل به وضعیت زرد نشان از عدم توجه مردم این شهرستان‌ها به رعایت دستورالعمل‌های کرونایی است.موسوی با اشاره به اینکه تاکنون ۲ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۷۴۱ نفر در استان دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، افزود: ۸۴٫۶ درصد جمعیت این استان دُز اول واکسن را دریافت کرده اند و همچنان مراکز درمانی آماده ارایه خدمات در این زمینه هستند.
وی گفت: همچنین ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۹۹ نفر نیز موفق به دریافت دُز دوم واکسن شده‌اند که ۷۵٫۸درصد جمعیت استان است، یک میلیون و ۹۶ هزار و ۹۶۱ نفر شامل ۳۴٫۷ درصد هر سه دُز را دریافت کرده‌اند، ۵۶ هزار و ۴۸۷ نفر دُز چهارم شامل ?.?? رصد و ۹۹۷ نفر هم دُز پنجم را زده‌اند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


نُه + 8 =