سرپرست بازرسي کل استان:

۴۳۰ نفر به اتهام ارتشا و اختلاس در آذربایجان غربی بازداشت شدند

۴۳۰ نفر به اتهام ارتشا و اختلاس در آذربایجان غربی بازداشت شدند

گروه خبر:سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌غربی از بازداشت ۴۳۰ نفر با عناوین اتهامی ارتشا و اختلاس طی سال گذشته در استان خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان، سجاد ده‌ده‌جانی در این زمینه با اشاره به اینکه بازرسی کل آذربایجان‌غربی در سال گذشته نسبت به تعیین تکلیف بیش از ۱۵۰۰ فقره شکوائیه و اطلاعیه‌های مردمی اقدام کرده است افزود: در ۱۱۰ فقره از پرونده‌های متشکله، ۴۳۰ نفر با عناوین اتهامی ارتشاء، اختلاس، گزارش خلاف واقع، تسامح در حفظ اموال و اسناد و وجوه دولتی، ایراد خسارات به اموال دولتی، ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع یا انجام ندادن یا تأخیر در انجام امور قانونی آن‌ها بدون دلیل به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته، سهل‌انگاری رؤسا و مدیران در ندادن گزارش تخلفات کارمندان تحت امر، سو استفاده از مقام یا موقعیت اداری، نقض قوانین و مقررات، تضییع اموال و وجوه دولتی، پولشویی، تصدی بیش از یک شغل دولتی، مداخله کارکنان در معاملات دولتی، تحصیل مال از طریق نامشروع، تبانی در انجام معاملات دولتی، جعل یا استفاده از سند مجعول، تصرف یا استفاده غیرمجاز در وجوه و اموال، سبب شده که آنان به مراجع قضائی و تخلفاتی معرفی شوند.
سرپرست بازرسی کل آذربایجان غربی بیان کرد: در این راستا با توجه به مستند، مستدل و اتقان گزارش‌ها، بیشتر آن‌ها منجر به صدور کیفرخواست یا حکم محکومیت شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = پنج