نماينده مردم سردشت و پيرانشهر در مجلس

۱۳ میلیون نفر از افراد جامعه فاقد پوشش بیمه‌ای هستند

۱۳ میلیون نفر از افراد جامعه فاقد پوشش بیمه‌ای هستند

گروه خبر: عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه بر اساس آمار بیمه سلامت، ۱۳ میلیون نفر از افراد جامعه فاقد پوشش بیمه ای هستند، گفت: بر این اساس لازم است بودجه کافی در این بخش وجود داشته باشد تا بتوان این افراد را تحت حمایت بیمه قرار داد.
رسول خضری در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشریح دستور کار کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه بررسی لایحه بودجه تنها موضوع بررسی شده در این کمیسیون به شمار می‌رفت، افزود: برای بررسی این مهم معاونان و مدیران وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در کمیسیون به بحث و گفت‌وگو در رابطه با بخش‌هایی از این لایحه پرداختند. نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری حضور نوبخت معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهوری در جلسه امروز یکشنبه کمیسیون بهداشت، ادامه داد: با توجه به اینکه محوریت گفت‌وگو به بررسی لایحه بودجه مربوط بود بنابراین توجه به بودجه بهداشت از جمله موارد مهم در این جلسه مطرح شد.
خضری یادآور شد: متأسفانه بودجه طرح ماندگاری پزشکان در مناطق محروم یا رسیدگی به وضعیت آمبولانس‌های کشور که حدود ۵۰ درصد آن‌ها فرسوده شده‌اند به طور چشمگیری کاهش داشته است بنابراین نمایندگان درخواست داشتند تا این موارد در بودجه سال ۹۳ لحاظ شود. وی بیمه نشدن ۱۳ میلیون نفر از افراد جامعه را چالش بزرگ حوزه سلامت خواند و افزود: با توجه به آمار و ارقامی که از سوی بیمه سلامت در اختیار ما قرار گرفته لازم است بودجه کافی نیز وجود داشته باشد تا بتوان این افراد را تحت حمایت بیمه قرار داد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه امروز قرار شد تمامی پیشنهادها به ۳ الی ۴ پیشنهاد مهم کاهش یابد تا در کمیسیون تلفیق دقیق‌تر در خصوص بودجه سلامت تصمیم گیری شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۳۷ ق.ظ

دیدگاه


7 − دو =