اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های آذربایجان غربی

اختصاص ۱۴۰۰ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های آذربایجان غربی

آرازآذربایجان- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان اختصاص یافته که به صورت مستقیم در اختیار این نهادها قرار گرفته است.
یعقوب مزرعه لی افزود: این میزان نزدیک به ۴۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده دریافتی از ابتدای امسال است که در راستای عمران و آبادانی شهرها و روستاهای آذربایجان غربی به ویژه شهرهای کوچک پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: میزان اعتبار اختصاص یافته از محل مالیات بر ارزش افزوده در آذربایجان غربی به شهرداری ها و دهیاری های استان در سال جاری با رشد ۳۳ درصدی روبرو بوده است.
وی اظهار کرد: از کل ارزش افزوده اختصاصی به دهیاری ها و شهرداری های آذربایجان غربی، ۹۶۵ میلیارد ریال به شهرداری ها و ۴۳۰ میلیارد ریال به دهیاری ها پرداخت شده است.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی بیان کرد: از کل مالیات بر ارزش افزوده اختصاصی به شهرداری های آذربایجان غربی، ۴۳۰ میلیارد ریال به شهرداری ارومیه و ۳۶۰ میلیارد ریال نیز به سه شهرداری خوی، میاندوآب و بوکان اختصاص داده شده است.
مزرعه لی با اشاره به بهره مندی ۴۲ شهرداری و یکهزار و ۹۸۰ دهیاری از درآمدهای ناشی از مالیات بر ارزش افزوده ادامه داد: در برخی موارد، مهمترین منبع درآمدی روستاها و بسیاری از شهرهای کوچک استان به این امر اختصاص دارد.
به گزارش ایرنا، قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۳۸۷ در کشور به اجرا درآمده و از سال ۱۳۹۴ نیز میزان مالیات بر ارزش افزوده از ۶ به ۹ درصد افزایش یافته است.
بخشی از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها و حوزه بهداشت و درمان اختصاص می یابد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۷:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


3 × = نُه