مديرکل ورزش و جوانان آذربايجان غربي:

۱۱ طرح در بخش ورزش آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد

۱۱ طرح در بخش ورزش آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد

گروه خبر: مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته گرامیداشت دولت ۱۱ طرح عمرانی و زیر ساختی در حوزه ورزش با اعتبار بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال در مناطق مختلف این استان به بهره برداری می رسد.
عبداله چمن گلی در تکاب افزود: از این تعداد ۹ طرح با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و ۲ طرح نیز با مشارکت بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد ریال اجرا شده و آماده بهره برداری است.
وی بیان کرد: مجموعه ورزشی چند منظوره سیلوانای ارومیه، سالن بولینگ و بیلیارد ارومیه و چمن روباز شهرستان خوی از مهمترین طرح های زیرساختی حوزه ورزش در آذربایجان غربی است که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
چمن گلی با بیان اینکه برای ساخت و تکمیل سالن بیلیارد ارومیه بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است اظهار کرد: سایر طرح های عمرانی در روستاهای استان بوده و بیشتر آنها مربوط به ساخت سالن ها و فضاهای ورزشی است.وی ادامه داد: اکنون ۲۵ طرح عمرانی در حوزه ورزش و جوانان در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی با اعتبار مصوب ۱۴۰ میلیارد ریال در بخش ورزش و ۶۰ میلیارد ریال در حوزه جوانان در حال اجراست که پیش بینی می شود امسال عملیات اجرایی آنها به پایان برسد.
وی گفت: ساخت و راه اندازی سمن سراها و خانه های جوان در شهرهای ارومیه ،خوی، مهاباد و میاندوآب از مهمترین طرح های حوزه جوانان است که امسال تکمیل خواهدشد.
وی با اشاره به تخصیص اعتبار ملی برای ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در ارومیه و آغاز عملیات اجرایی آن در سالجاری اضافه کرد: آذربایجان غربی تا سال ۱۴۰۰ از لحاظ فضاها و سالن های ورزشی به حد مطلوب و قابل قبول خواهد رسید.چمن گلی افزود: امسال سال خوب عمرانی برای توسعه و تکمیل زیرساخت های ورزشی در آذربایجان غربی محسوب می شود و دولت توجه ویژه ای به این موضوع دارد.
وی بیان کرد: امسال اعتبار لازم از محل ۲۷ صدم درصد از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده با تلاش نمایندگان مجلس برای تکمیل طرح های عمرانی نیمه تمام ورزشی اختصاص یافته که کمک خوبی برای توسعه زیرساخت های حوزه ورزش به شمار می رود.
وی گفت: همچنین خانه جوان ارومیه در هفته دولت با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری خواهد رسید.
وی همچنین بیان کرد: سرانه فضای ورزشی در آذربایجان غربی در چهار سال گذشته با افزایش ۱۸ درصدی از ۴۰ صدم متر درسال ۹۲ به ۴۷ صدم متر در سال ۹۶ رسیده و این افزایش در شرایط نامناسب مالی و اعتباری در استان به دست آمده است.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی همچنین در زمینه توسعه زیرساخت های ورزشی در شهرستان تکاب گفت: برای ساخت یک واحد سالن ورزشی چند منظوره در محله شریف آباد تکاب با مساعدت دولت هشت میلیارد ریال اعتبار تصویب شده که در صورت تخصیص آن عملیات اجرایی این طرح عمرانی حوزه ورزش تا چند ماه آینده آغاز می شود.
چمن گلی اضافه کرد: ساخت این سالن ورزشی که زمین آن توسط خیران شهرستان تکاب تامین شده از اولویت های دولت برای توسعه فضاهای ورزشی در تکاب به شمار می رود و ساخت آن مورد تاکید استاندار و مسئولان استان آذربایجان غربی، نمایندگان مجلس و مسئولان محلی است.
وی گفت: همچنین بیش از یک میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تجهیز سالن های ورزشی و خرید و تامین امکانات و تجهیزات ورزشی در شهرستان تکاب اختصاص یافته و هزینه می شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در سفر یکروزه به شهرستان تکاب علاوه بر بازدید از مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی تکاب با جمعی از اهالی، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی این شهرستان در زمینه مشکلات فضاهای ورزشی و با خانواده مرحوم حمید بنی اردلان، قهرمان فقید کشتی پیشکسوتان جهان و رئیس سابق اداره ورزش و جوانان شاهیندژ دیدار و گفت و گو کرد.
شهرستان تکاب با ۸۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۶:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


8 + = یازده