۹۸ واحد راکد طی سال ۱۴۰۰ در آذربایجان‌غربی وارد مدار تولید شد

۹۸ واحد راکد طی سال ۱۴۰۰ در آذربایجان‌غربی وارد مدار تولید شد

آراز آذربایجان- استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال در استان و بازگشت آنها به مدار تولید گفت: سال گذشته با تمرکز امکانات و حمایت دستگاه‌ها، ۹۸ واحد راکد در استان به چرخه تولید بازگشت که این روند در سال جاری شتاب و سرعت بیشتری خواهد گرفت.
محمدصادق معتمدیان روز یکشنبه در حاشیه بازدید از برخی واحدهای تولیدی آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان « تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین» گفت: اولویت جدی مدیریت استان در سال جاری همانند سال گذشته، مانع زدایی و حمایت از بخش تولید در استای ایجاد فرصت های اشتغال و افزایش تولید در استان خواهد بود.
وی سرمایه گذاری را یکی از تکالیف اصلی استان‌ها در سال ۱۴۰۱ معرفی کرد و ادامه داد: جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی در استان ضروری است.
استاندار آذربایجان غربی توسعه شرکت های دانش بنیان استان را نیز از برنامه های مهم توسعه استان اعلام کرد و افزود: در حوزه دانش بنیان حدود ۵۲ شرکت در سطح استان به ثبت رسیده و با برنامه ریزی های انجام گرفته، از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در راستای افزایش تولید بر مبنای دانش و فناوری استفاده خواهیم کرد.
معتمدیان با تاکید بر ارتقای نرخ اشتغال استان در سال جاری اضافه کرد: اشتغال زایی در قالب مشاغل خرد، واحدهای اقتصادی و فعال سازی بخش عمرانی از اولویت های سال ۱۴۰۱ خواهد بود.
وی با تاکید بر بسیج همه امکانات و ظرفیت های استان در سال جاری جهت رونق اشتغال آفرینی گفت: با برنامه های توسعه اقتصادی و عمرانی که در سطح روستاها و شهرها خواهیم داشت، در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش نرخ اشتغال و کاهش بیکاری در استان خواهیم بود.
معتمدیان در تداوم طرح یکشنبه های مانع زدایی از صنعت، از شرکت رعد ( تولید کننده ترمینال‌های ریلی ) و روند احداث شرکت اروم زرین تخم مرغ ( واحد تولید تخم مرغ ) بازدید کرد.
شرکت رعد به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان ترمینال های ریلی درخاورمیانه فعالیت می کند و همچنین در سال های اخیر محصولاتی نظیر داکت، ریل تابلویی، کلیدهای مینیاتوری و محافظ جان، پریز تابلویی، چراغ سیگنال، پوش باتن، فیوز هولدر و بست کمربندی را به سبد محصولات خود اضافه کرده است.
تعدادی از محصولات تولیدی این شرکت به زودی به عنوان محصولات دانش بنیان معرفی می شوند.
شرکت اروم زرین تخم مرغ هم در راستای تامین نیاز استان به تخم مرغ به مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث می شود.
در روند تجهیز این واحد از محصولات حوزه دانش بنیان استفاده شده است.
جیره غذایی پیش بینی شده در این واحد نیز با همکاری دانشگاه تهران و در قالب طرح دانش بنیان، به صورت نیمه صنعتی تولید خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۳:۴۲ ب.ظ

دیدگاه


8 + یک =