۷۸ درصد مردم آذربایجان‌غربی در پویش ملی سلامت مشارکت کرده‌اند

۷۸ درصد مردم آذربایجان‌غربی در پویش ملی سلامت مشارکت کرده‌اند

آرازآذربایجان،رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: یک میلیون و ۳۸۸ هزار و ۷۹۸ نفر شامل نزدیک به ۷۸ درصد جامعه هدف از ابتدای اجرای پویش ملی سلامت تاکنون در این طرح مشارکت کرده و فشارخون و دیابت آنان غربالگری شده‌است.
دکتر مریم یزدی‌زاده با اشاره به غربالگری شبانه‌روزی در سطح استان اظهار کرد: این پویش ملی از ۲۰ آبان ماه آغاز شده و تا نیمه دی ماه با جامعه هدف بالای ۱۸ سال ادامه دارد.
وی ادامه داد: در قالب این طرح ۴۸ هزار و ۴۶ نفر در آذربایجان‌غربی مشکوک به فشار خون و دیابت شناسایی شده‌اند.
وی افزود: از این تعداد ۲۸ هزار و ۴۶ نفر مشکوک به فشارخون بالا و ۲۰ هزار نفر نیز مشکوک به دیابت هستند که جهت پیگیری بیماری به مراکز درمانی یا پزشک ارجاع داده شده‌اند.
رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۲.۰۲ درصد افراد مشارکت کننده در این طرح دارای فشار خون بالا و ۱.۴۴ درصد نیز دارای دیابت بوده اند.
یزدی زاده با بیان اینکه حدود ۲۲ درصد جمعیت هدف در استان برای غربالگری هنوز مراجعه نکرده اند، گفت: جامعه هدف این طرح در آذربایجان غربی، یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۵۵ نفر است.
وی افزود: شهروندان می‌توانند برای بررسی وضعیت سلامت خود در قالب غربالگری بیماری‌های دیابت و فشارخون به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در استان مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه این غربالگری به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: «پویش ملی سلامت» به‌صورت سراسری و در تمامی شهرهای کشور در حال انجام است.
غربالگری و پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان ماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد و تاکنون در خصوص تمدید آن صحبتی نشده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۹:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


7 × هشت =