رييس علوم پزشکي آذربايجان غربي:

کمبود دارو در مرز تمرچین وجود ندارد

کمبود دارو در مرز تمرچین وجود ندارد

گروه خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات درمانی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر هیچ‌کمبود دارویی در مرز تمرچین وجود ندارد.
به گزارش آراز آذربایجان،محمدامین ولی زاده با بیان اینکه هیچ کمبود دارویی در مرز تمرچین برای ارائه خدمات به زوار وجود ندارد، افزود: به اندازه کافی سرم و دارو در انبارهای آذربایجان‌غربی وجود دارد.
وی اظهار کرد: آمادگی دانشگاه علوم پزشکی استان در این رابطه به اندازه‌ای است که کمبود داروی اعلامی جمعیت هلال احمر مستقر در عراق برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی نیز تأمین خواهد شد.
ولی زاده ادامه داد: در حوزه درمانی، بیمارستان تازه تأسیس سردار سلیمانی پیرانشهر در کنار بیمارستان قدیمی این شهرستان با ظرفیت بیش از ۵۰ تخت و یک اتاق عمل مجهز در خط اول آماده ارائه خدمات به زوار است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در رابطه با سایر خدمات درمانی توضیح داد: بیمارستان نقده، اشنویه، مهاباد و بیمارستان‌های ارومیه در حال آماده باش هستند تا در صورت لزوم خدمات رسانی کنند.
وی به استقرار ۳۳ آمبولانس در مسیرهای منتهی به مرز پیرانشهر اشاره کرد و یادآور شد: ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز یکی در ورودی شهر پیرانشهر و دیگری در پایانه مرزی تمرچین مستقر شده تا در صورت لزوم امداد رسانی لازم را داشته باشد؛ علاوه بر آن ۲ موتوآمبولانس نیز در مرز تمرچین مستقر است.
ولی زاده همچنین از استقرار بالگرد اورژانس ۱۱۵ برای پشتیبانی از تیم عملیاتی مستقر از مرز تمرچین خبرداد و گفت: این بالگرد مجزا از بالگرد جمعیت هلال احمر است که هم اکنون در ارومیه مستقر شده و آمادگی دارد تا در کمترین زمان به نقطه صفر مرزی اعزام شود.
وی آمادگی تیم دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در مقابله با هرگونه بحران را مناسب عنوان کرد و افزود: آمادگی ما در حدی است که پس از اتفاق تلخ دیروز برای زوار ایرانی در عراق، در همان لحظه آماده پذیرش مصدومین از مرز تمرچین بودیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: باوجود اینکه مسؤولیتی جهت حضور در خارج از مرزهای کشور برایمان محول نشده است، اما نیروهای متخصص درمانی در بین اعضای جمعیت هلال احمر حاضر در عراق مشغول خدمات رسانی هستند که در همین راستا معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در یکی از پایگاه‌های جمعیت هلال احمر مستقر در عراق به طبابت مشغول است.
وی بر نظارت دقیق و مستمر دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در حوزه بهداشت بر موکب‌های برپا شده اشاره و اضافه کرد: سلامت زائرین برای ما در اولویت است.
ولی‌زاده با تاکید بر ضرورت آمادگی کامل برای پذیرش زائران ورودی به کشور از مرز تمرچین، تاکید کرد: با توجه به اختلاف آب و هوایی عراق با ایران، احتمال گرمازدگی و بدحالی زائران ورودی پیش بینی می‌شود که در همین راستا نیز آمادگی کامل را داریم.
وی با اشاره به اینکه امسال مرز تمرچین برای اولین بار به عنوان گذرگاه زائرین اربعین حسینی مشخص شده است، یادآور شد: تلاش شبانه روزی دستگاه‌های خدمات رسان سبب شد تا اعزام زوار در یک محیط سالم توأم با آرامش همراه باشد که امیدواریم این روند در میزبانی از زائران در بازگشت به کشور نیز تکرار شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


4 × = سی دو