۵ میلیون و ۸۰۶ هزار دُز واکسن کرونا در آذربایجان‌غربی تزریق شده است

۵ میلیون و ۸۰۶ هزار دُز واکسن کرونا در آذربایجان‌غربی تزریق شده است

آرازآذربایجان، رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون پنج میلیون و ۸۰۶ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده و این روند همچنان ادامه دارد که البته برای سرعت گرفتن آن از شهروندان می خواهیم که برای دریافت دُز های مختلف به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
علی‌ افشانی افزود: از کل واکسیناسیون صورت گرفته در استان، ۲ میلیون و ۵۹۵ هزار دُز مربوط به نوبت اول بوده که پوشش ۸۲ درصدی جامعه هدف را داشته است.
وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای اجرای واکسیناسیون تاکنون، ۲ میلیون و ۲۸۲ هزار دُز دوم واکسن از انواع مختلف در آذربایجان غربی تزریق شده که در این حوزه نیز پوشش به ۷۲ درصد جامعه هدف بالای پنج سال رسیده است.
رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: تعداد دُز سوم واکسن کرونای تزریقی در استان نیز به ۹۳۱ هزار دُز رسیده که امیدواریم سرعت تزریق در این بخش افزایش یابد تا مصونیت لازم ایجاد شود.
افشانی بیان کرد: طبق اعلام وزارت بهداشت، همه افراد بالای ۱۲ سال در استان می توانند نوبت های اول و دوم واکسن و افراد بالای ۱۸ سال هم نوبت سوم واکسن را به شرط گذشت سه ماه از نوبت دوم تزریق کنند.
وی گفت: البته افراد پنج تا ۱۱ سال هم می توانند با رضایت والدین خود و به همراه آنان، برای تزریق دز نخست واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
تاکنون حدود ۱۴۳ میلیون دُز واکسن در کشور تزریق شده است؛ سهم استان از واکسیناسیون در کشور تاکنون ۴.۱ درصد است.
آذربایجان غربی حدود سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۹:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


3 + هشت =