استاندار آذربايجان غربي:

بهسازی جاده های آذربایجان غربی نیازمند اعتبارات ملی است

بهسازی جاده های آذربایجان غربی نیازمند اعتبارات ملی است

گروه خبر:استاندار آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت نامناسب برخی از راه های مواصلاتی این استان، گفت: بهسازی جاده های این استان پر تردد و مرزی به اعتبار و توجه ملی نیاز دارد.
محمدمهدی شهریاری در دیدار با عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی در ارومیه، افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسبت به توسعه و نگهداری راه ها و به ویژه راه_های روستایی استان اهتمام ویژه ای داشته باشد.
وی بیان کرد: آذربایجان غربی یکی از پرترددترین مسیرهای ترانزیتی کشور است و کاهش سوانح رانندگی و رفع مشکلات حوزه حمل و نقل جاده ای این استان ضروری است. وی وضعیت راه های روستایی آذربایجان غربی را نیز بسیار نامناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشد تا میزان برخورداری از راه های روستایی آسفالته به متوسط کشوری نزدیک تر شود. در این جلسه مقرر شد ۲ برابر آورده آذربایجان غربی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در جهت بهسازی جاده های این استان هزینه شود. استاندار آذربایجان غربی چندی پیش نیز در جلسه شورای اداری استان که با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، متوسط بهره مندی از راه روستایی مناسب این استان را ۱۳٫۸ درصد کمتر از متوسط کشوری اعلام کرده بود. به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایرنا ، آذربایجان غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱:۴۸ ب.ظ

دیدگاه


− سه = 6