قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهي از منکر استان:

اعمال مجرمانه تحت عنوان امر به معروف ممنوع است

اعمال مجرمانه تحت عنوان امر به معروف ممنوع است

گروه خبر:قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: هیچ‌کس یا هیچ‌گروهی اجازه ندارد برای امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه دست بزند.
حجت‌الاسلام علی قنبری در گفت‌وگو با آرازآذربایجان، اظهار داشت: طبق موازین قانونی موجود نباید با ارتکاب اعمال مجرمانه، امر به معروف و نهی از منکر اقدام شود، چرا که این روش با روح این فریضه الهی در تضاد بوده و آمر به معروف خود مرتکب منکر می‌شود.
وی مطالعه مواد و تبصره‌های قانون حمایت ازآمران به معروف و ناهیان از منکر را توسط اقشار مختلف مردم به ویژه فعالان این عرصه را خواستار شد و افزود: طبق نص صریح قانون موجود در این زمینه هیچ‌کس یا هیچ‌گروهی اجازه ندارد برای امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه مانند توهین، افترا، ضرب، جرح و قتل دست بزند.این مسئول با اشاره به اینکه مرتکب طبق قانون مجازات اسلامی، محاکمه و مجازات می‌شود، بیان داشت: بنابراین باید آمران به معروف و ناهیان از منکر در انجام وظیفه و مسئولیت اجتماعی دقت داشته باشند تا اینکه مرتکب جرم نشوند.
قائم‌مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی بیان داشت: مجازات کسانی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، قابل تخفیف یا تعلیق نیست، از طرف دیگر این موضوع باید در جامعه اطلاع‌رسانی شود که صدور حکم مجازات قابل تعویق نیست.
قنبری اضافه کرد: چنانچه مجنی‌علیه یا اولیای دم از حق خود در این زمینه گذشت کنند، جنبه عمومی جرم حسب مورد مطابق با ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی و تبصره ماده ۲۸۶ از کتاب دوم قانون مجازات اسلامی مصوب یکم اردیبهشت سال ۹۲ رسیدگی می‌شود.وی اضافه کرد: طبق قوانین موجود و براساس قانون امر به معروف و نهی از منکر اقشار مختلف مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت و ارشاد درباره عملکرد دولت برخوردار هستند، بنابراین در چارچوب شرع و قوانین موجود می‌توانند نسبت به مقامات، مسئولان، مدیران و کارکنان همه اجزای حکومت امر به معروف و نهی از منکر کنند.
قائم ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: مردم می‌توانند نسبت به مقامات و کارکنان همه اجزای حکومت مانند وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات، شرکت‌های دولتی، موسسات و نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح امر به معروف و نهی از منکر انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و سالروز واقعه کربلای حسینی قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان از این فرصت جهت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر حداکثر استفاده را کنند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = شش