۵۵ دستگاه اتوبوس برای نوسازی ناوگان عمومی ارومیه خریداری شد

۵۵ دستگاه اتوبوس برای نوسازی ناوگان عمومی ارومیه خریداری شد

آراز آذربایجان،رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ۵۵ دستگاه اتوبوس صفر کیلومتر خریداری شد و به زودی به سیستم حمل و نقل عمومی ارومیه اضافه می‌شود.
علی مصطفی زاده با اشاره به خرید ۲ مرحله‌ای این تعداد اتوبوس جدید، اظهار کرد: در مرحله اول ۲۷ دستگاه اتوبوس و در مرحله دوم نیز ۲۸ دستگاه اتوبوس صفر کیلومتر از کارخانه عقاب و ایران خودرو دیزل خریداری شد.
وی همچنین به بازسازی کامل ۱۰ اتوبوس در ارومیه اشاره کرد و افزود: ۱۰ اتوبوس دیگر نیز در نوبت بازسازی کامل است که در مجموع ۲۰ اتوبوس بازسازی شده هم به زودی به ناوگان حمل ونقل عمومی اضافه می‌شود.
مصطفی زاده در رابطه با میزان اعتبار هزینه شده برای نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی شهر ارومیه، گفت: معتقدیم هزینه در نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی سرمایه گذاری برای کاهش ترافیک، افزایش آلودگی هوا و بخشیدن چهره‌ای زیبا به شهر است؛ در همین راستا نیز حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی این ناوگان هزینه شده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین از تلاش برای خرید اتوبوس برقی برای تسهیل در رفت و آمد شهروندان خبر داد.
وی با انتقاد از اینکه در یک دهه گذشته نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مورد بی توجهی واقع شده بود، ادامه داد: فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی سبب عدم استقبال شهروندان از این سیستم و استفاده از خودروهای شخصی شده بود که نقش بسزایی در آلودگی هوا و افزایش ترافیک در سطح شهر داشت.
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه با قدردانی از تلاش‌های شهردار ارومیه در نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی، اضافه کرد: در حال حاضر شاهد یک هم افزایی در مجموعه مدیریت شهری هستیم که یکی از لازمه‌های توسعه شهری است؛ اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در کنار نظارت بر مجموعه مدیریت شهری، از هرگونه اقدام سازنده برای ارائه خدمات به شهروندان حمایت می‌کند.
نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی یکی از مطالبات شهروندان ارومیه از مجموعه مدیریت شهری است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


− پنج = 3