مدير استاني ستاد احياي درياچه اروميه:

حفاری تونل زاب اواخر امسال به پایان می رسد

حفاری تونل زاب اواخر امسال به پایان می رسد

گروه خبر: مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حفاری تونل زاب اواخر امسال به پایان می¬رسد گفت: هم‌اکنون برخی پروژه‌ها بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ‌باید اعتبارات مورد نظر به موقع و به اندازه تزریق شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، فرهاد سرخوش مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی در ارومیه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: امروز تراز دریاچه ۱۲۷۱٫۲۳ بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۹۷ سانتی‌متر افزایش تراز را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: همچنین وسعت دریاچه دو هزار و ۷۷۶ کیلومتر است که نسبت به مشابه سال گذشته یک هزار و ۶۵ کیلومتر وسعت داشته و حجم آب کنونی دریاچه ارومیه نیز سه میلیون و ۲۴۰ میلیون مترمکعب است و نسبت به مشابه سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ میلیون مترمکعب افزایش را نشان می‌دهد.
مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اعتبارات احیای دریاچه ارومیه گفت: تاکنون از محل ماده ۱۰ و ۱۲ مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به احیای دریاچه تصویب شده اما تاکنون ابلاغ نشده است و در مراحل بعدی نیز اعتباراتی برای آن تخصیص می‌یابد.
وی با تاکید بر اینکه باید اعتبارات مرحله دوم و سوم احیای دریاچه ارومیه افزایش یابد چون اعتبارات کنونی کافی نیست بیان کرد: هم‌اکنون برخی پروژه‌ها بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ‌باید اعتبارات مورد نظر به موقع و به اندازه تزریق شود.
سرخوش با اشاره به پروژه انتقال آب از رودخانه زاب اظهار کرد: این پروژه نیز در حال انجام است و نیروها در سه شیفت در حال انجام کار هستند و تا پایان امسال مراحل حفاری تونل به پایان می‌رسد و از اوایل سال بعد، آبگیری و رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه انجام می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه پس از پایان آبان ماه انجام می‌شود تصریح کرد: رهاسازی از اوایل آذر آغاز شده و امید است که همانند سال آبی گذشته که شاهد بارندگی مناسب در دریاچه بوده‌ایم، امسال نیز با بارش‌های مناسب، رهاسازی بیشتری به سمت دریاچه انجام گیرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳ ب.ظ

دیدگاه


+ 6 = چهارده