۴ هزار میلیارد ریال بدهی شهرداری ارومیه پرداخت شد

۴ هزار میلیارد ریال بدهی شهرداری ارومیه پرداخت شد

آراز آذربایجان، شهردار ارومیه گفت: چهار هزار میلیارد ریال از مجموع بدهی‌های این شهرداری طی هشت ماه گذشته (آذر سال ۱۴۰۰ تا تیر ماه ۱۴۰۱) پرداخت شد.
حسین مهدی زاده با بیان اینکه این مقدار بدهی به پیمانکاران و ادارات امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و بانک شهر پرداخت شده است، اظهار کرد: طرح تفضیلی عملا شهرداری ارومیه در تنگنای مالی قرار داد اما با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در کنار سیاست انقباضی و برنامه‌های مدیریت هزینه و شفاف سازی توانستیم تا حدی بر این مشکلات غلبه کنیم.
وی بدون اشاره به میزان بدهی شهرداری ارومیه ادامه داد: با منابع درآمدی جایگزین، کسری منابع نقدینگی شهرداری را جبران کرده وعلاوه بر تامین هزینه‌های جاری و پرسنلی بخشی از بدهی شهرداری نیز پرداخت شد.
شهردار ارومیه با اشاره به عملکرد اثربخش مجموعه مدیریت شهری و راهکارهای راهبردی شهرداری در زمینه تامین منابع درآمدی، افزود: علاوه بر پرداخت بخش عمده‌ای از بدهی‌های کلان مربوط به سال‌های گذشته شهرداری، با همان رویکرد انقباضی، برنامه‌های اثربخش مدیریت هزینه را در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار داده‌ایم.
وی با بیان اینکه سامانه ستاد و خزانه‌داری متمرکز با هدف ایجاد و ارتقای سلامت اداری در شهرداری ارومیه راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: با این راه اندازی علاوه برشفاف ‌سازی امورات، فضای قانونمندی برای ورود همگان در معاملات شهری فراهم شد فراهم شد این مهم به افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌های شهرداری منجرشده است.
مهدی زاده در ادامه به هزینه‌های بالای جاری و پرسنلی ماهانه شهرداری نیز اشاره‌ای کرد و گفت: شهرداری ارومیه ماهانه بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال فقط حقوق جاری و پرسنلی پرداخت می‌کند که همان نیز جدای از هزینه‌های ایاب و ذهاب و نگهداشت و برخی مسایل دیگر است.
وی با اعلام اینکه در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بیش از سه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه جاری و پرسنلی در شهرداری ارومیه پرداخت شده است، افزود: با وجود کسری درآمد یا کاهش درآمدی ناشی از محدودیت‌های طرح تفضیلی که منجر به کاهش ۹۹۰ میلیارد ریالی درآمدهای شهرداری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شده بود جز معدود شهرداری هایی هستیم که هم در سطح استان و هم در سطح کشور توانستیم حقوق و مزایای کارکنان را به موقع پرداخت کنیم.
شهردار ارومیه همچنین با بیان اینکه باید به سمت ارایه و توسعه خدمات الکترونیک حرکت کرد و این مسیر را ارتقا داد، یادآور شد: توسعه خدمات الکترونیک در اولویت کاری مدیران مناطق پنج گانه قرار دارد.
وی با اعلام اینکه ارائه خدمات به شهروندان بایستی درچارچوب قوانین و مقررات موضوعه باشد، اظهار کرد: از نظر اخلاقی، شرعی و قانونی موظف به ارایه خدمات مطلوب و استاندارد به شهروندان هستیم؛ برای تسهیل و تسریع در ارایه خدمات به شهروندان، ایجاد فضای آرام و تسری اصل شفافیت و قانونمندی در تمام زیرمجموعه های تابعه شهردارییک ضرورت است.
مهدی زاده همچنین از آغاز عملیات اجرایی بتن ریزی پارت دوم عرشه پل در تقاطع آذربایجان خبر داد و گفت: تلاش در جهت آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های نیمه تمام توسعه شهری از اولویت‌های اساسی شهرداری ارومیه است.
وی افزود: با شروع بتن ریزی عرشه پل B۵ و ادامه عملیات احداث زیرگذر از طرف کمربندی خاتم الانبیاء(ص) به طرف جاده مهاباد، روند اجرایی و عملیات عمرانی تقاطع چهارسطحه آذربایجان سرعت بیشتری می‌گیرد.
به گفته شهردار ارومیه، بتن‌ریزی در عرشه پل B۵ در حجم ۴۷۰ مترمکعب در سطحی قریب به ۷۰۰ مترمربع هم اکنون آغاز شده و تداوم دارد.
شهردار ارومیه آخرین وضعیت ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم شهری و مکان یابی میدان میوه و تره بار جدید را تشریح کرد و یادآور شد: یکی از مشکلات شهر ارومیه قرار گرفتن مشاغل مزاحم در بافت شهری است؛ در بحث ساماندهی ضایعات فروشان نیز طی چند دهه گذشته عملا اقدامکی نشده و زمین مورد نظر تحویل داده نشده است.
وی ادامه داد: در رابطه با میدان میوه و تره بار نیز اعلام کردیم که نیازمند یک زمین ۱۰۰ هکتاری هستیم ولی نه تنها هیچ اقدامی صورت نگرفته است بلکه له ما اعلام کردند که زمین را واگذار کرده‌ایم ولی این زمین کجاست نمی‌دانیم.
مهدی زاده با تاکید بر اینکه اجرای طرح ساماندهی نیازمند مکان یابی و ارائه تسهیلات بانکی است، تاکید کرد: ساماندهی مشاغل مزاحم شهری علاوه بر تاثیر مثبت در کاهش ترافیک سبب زیبا شدن سیمای شهری می‌شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۳:۲۵ ب.ظ

دیدگاه


شش − = 1