مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان غربي:

بیش از ۱۶۷ هزار متقاضی مسکن در آذربایجان غربی ثبت نام کردند

بیش از ۱۶۷ هزار متقاضی مسکن در آذربایجان غربی ثبت نام کردند

گروه خبر: مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی با اعلام ثبت نام ۱۶۷هزار و ۳۹۵ نفر دراستان گفت: عملیات اجرایی ۹هزار واحد مسکونی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی آغاز شده است.
به گزارش آراز آذربایجان،محسن حمزه لو با اعلام ثبت نام ۱۶۷هزار و ۳۹۵ نفر در این استان اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۷۶۷ نفر انصراف داده‌اند و ۵۶ هزار ۹۰ نفر حائز شرایط هستند و تاکنون پالایش ۱۳۱ هزار متقاضی انجام شده و پالایش متقاضیان همچنان ادامه دارد.
وی با اعلام اینکه تاکنون ۸۰۸۱ متقاضی آورده خود را واریز کرده‌اند، گفت: از طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای ارومیه، خوی، بوکان، مهاباد، میاندوآب، ماکو، سلماس، نقده و سردشت استقبال بیشتری شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی سقف تعهد چهار ساله استان را ۱۷۸ هزار و۹۶۲ نفر عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی ۹ هزار واحد مسکونی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی در شهرهای ارومیه، بوکان، خوی، مهاباد، نقده، ماکو، شوط، بازرگان، شاهین دژ، اشنویه و سیه چشمه شروع شده است.
حمزه لو میزان اراضی احصا شده استان را ۴۲۵۰ هکتار عنوان کرد و تصریح کرد: در مرحله اول ۷۷۵ هکتار در سامانه جهت احداث ۶۴ هزار واحد مسکونی ثبت شده است و در استان مشکل تأمین زمین وجود ندارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان_غربی شهر گلمان را شهر جدیدی نامید که ثبت نام از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن صورت پذیرفته است و هم اکنون واگذاری اراضی در این شهر در حال انجام است.
حمزه لو در مورد چگونگی اجرای بیمه کیفیت بیان کرد: مطابق تفاهم نامه منعقده فی مابین وزارت راه و شهرسازی و بیمه البرز اقدامات اولیه جهت پوشش بیمه کیفیت انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی در پایان در مورد تکمیل طرح مسکن مهر در استان گفت: طرح مسکن مهر در استان آذربایجان غربی تکمیل شده است و فقط ۱۲۰۰ واحد مسکن مهر در قالب تعاونی ساز باقی مانده است.
حمزه‌لو با اعلام اینکه ۴ پروژه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرهای مختلف استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: همچنین ۷ پروژه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه برای افزایش کیفیت زندگی مردم در سایت‌های مسکن مهر در حال اجراست.
وی ادامه داد: احداث خانه سلامت و زمین چمن از دیگر برنامه‌های طرح بازآفرینی شهری بوده که که با بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: سال گذشته نیز اقدامات گوناگونی برای ساماندهی محدوده‌های هدف بازآفرینی از قبیل حمایت‌های قانونی، اصلاح کالبدی، افزایش خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد، مراکز خدماتی و بهداشتی و نیز توانمندسازی اجتماعی انجام شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 4