۱۴۰۰ واحد صنعتی کوچک در کشور احیا می شود

۱۴۰۰ واحد صنعتی کوچک در کشور احیا می شود

آراز آذربایجان- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: امسال یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط کشور احیا می شود.
محسن صالح‌نیا در آئین کلنگ زنی ناحیه صنعتی تازه‌شهر سلماس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط احیا شده‌اند افزود: با بازگشت این تعداد واحد به عرصه تولید زمینه اشتغال هشت هزار و ۵۰۰ نفر فراهم شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۶ هزار واحد تولیدی در ناحیه و شهرک‌های صنعتی کشور فعال هستند اظهار داشت: ۴۵ هزار واحد تولیدی در ناحیه‌ها و شهرک‌های صنعتی کشور وجود دارد که ۸۰ درصد از این تعداد شامل ٣۶ هزار واحد در زمان حاضر فعال است.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به تعداد شهرک‌های صنعتی کشور نیز بیان کرد: بیش از ٩٠٠ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور مصوب می‌باشد که حدود ۸٠٠ مورد از آنها فعال است، از این تعداد حدود ۴٠٠ مورد ناحیه صنعتی و مابقی شهرک صنعتی است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: ناحیه صنعتی تازه شهر سلماس در زمینی به مساحت ٢۵ هکتار راه‌اندازی می‌شود و برای تجهیز زیرساخت‌های آن ١۵٠ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.
علی عبدلی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی قابلیت راه‌اندازی ۵٠ واحد تولیدی را دارد و زمینه اشتغال مناسبی را برای جوانان منطقه فراهم می‌کند اظهار داشت: واحدهای فعال در زمینه برق و الکترونیک، نساجی، صنایع غذایی، سلولزی، فلزی، شیمیایی، کانی غیرفلزی، واحدهای کارگاهی و خدماتی، تصفیه‌خانه فاضلاب و امکانات زیربنایی در این ناحیه مستقر می‌شوند.
وی افزود: زمین این واحد تولیدی به نام شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی بوده و امکانات زیربنایی آن از جمله آب آن تأمین شده است و مابقی امکانات نیز در سریع‌ترین زمان ممکن تأمین می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از یک هزار و ۲۸۴ واحد به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هم اکنون ۸۵۵ واحد فعال است که بیشتر در زمینه صنایع غذایی و کانی‌های غیرفلزی فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه این واحدها در زمینی به مساحت ۴۴۸ هکتار به بهره‌برداری رسیده و برای راه‌اندازی آنها ۱۷ هزار و ۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است اضافه کرد: ۲۲ هزار و ۵۲۴ نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به کار هستند که این آمار نشان از جایگاه صنعت در آذربایجان‌غربی دارد.
«صالح‌نیا» صبح امروز، چهارشنبه وارد ارومیه شد و جهت کلنگ‌زنی ناحیه صنعتی «تازه‌شهر» سلماس به این شهرستان سفر کرده است.
ناحیه صنعتی تازه شهر سلماس امروز چهارشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۷ ب.ظ

دیدگاه


− دو = 1