تداوم سیرصعودی کرونا در آذربایجان غربی

تداوم سیرصعودی کرونا در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از تداوم سیرصعودی مبتلایان به ویروس کرونا و نیز افزایش تعداد بیماران بدحال و بستری شده در بیمارستان خبر داد.
جواد آقازاده با بیان اینکه در فروردین ماه امسال شیوع ویروس کرونا تعداد بیمارستان بستری شده ۴۶۷ نفر بود این میزان به ۵۶۴ نفر رسیده است افزود: بیشتر بیماران بستری شده با سندرم حاد تنفسی و بدحال هستند.
وی با گلایه بی توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اظهارکرد: برداشتن محدودیت‌ها به این دلیل نیست که خطر رفع شده و مردم باید نکات فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، افزایش روزانه آمارها نشان دهنده بی توجهی مردم به رعایت محدودیت‌ها بوده در حالی که مردم نباید تصور کنند برداشتن برخی از محدودیت‌ها به معنی تمام شدن خطر همه گیری ویروس کرونا است.
آقازاده زاده با تاکید بر الزامی شدن استفاده از ماسک در ادارات و اماکن عمومی اضافه کرد: برای قطع زنجیره انتقال و نیز جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان مردم از حضور در اجتماعات اجتناب کرده و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده در صورت نیاز به حضور در بیرون از منزل حتماً از ماسک استفاده کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در استان گفت: در تاریخ ۲۴ خرداد، ۵۳۸ مورد بستری در استان داشته‌ایم که ۲۰۵ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۳۳۳ مورد مشکوک به ابتلاء هستند.
وی با بیان اینکه از ۱۰۸ مورد بستری در آی سی یو ۴۱ نفر وصل به ونتیلاتور هستند اضافه کرد: متأسفانه با ۱۱ مورد فوتی جدید چهار مورد از ارومیه، یک مورد بوکان، یک مورد خوی، یک مورد سلماس، یک مورد شاهین دژ یک مورد میاندوآب و دو مورد مهاباد مجموع فوتی‌های استان به ۲۹۲ مورد افزایش یافت.
آقازاده همچنین گفت: تعداد مبتلایان بستری جدید در روز ۲۴ خرداد، ۷۲ مورد است که به تفکیک ارومیه ۱۲، اشنویه چهار، بوکان ۱۸، پیرانشهر چهار، خوی هفت، سردشت سه، سلماس سه، شاهین دژ یک، ماکو یک، مهاباد ۱۴، میاندوآب پنج مورد است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی بیان کرد: در شرایطی که با عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شیوع این بیماری در بیشتر شهرهای استان افزایش یافته است در این میان فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی شفاف توسط رسانه‌ها نقش مؤثر در پیشگیری از شیوع این ویروس و مهار آن دارد.
وی عنوان کرد با کاهش سن مبتلایان به بیماری به افراد کمتر از ۵۰ سال در بیشتر شهرهای استان انتظار می‌رود با افزایش سیر صعودی بیماران مبتلا شمار بیماران سرپایی و بستری افزایش یافته است.
آقازاده تاکید کرد: با از سر گرفتن بیشتر مشاغل مردم به هیچ عنوان نباید احساس کنند که بیماری کرونا در جامعه وجود ندارد بلکه باید با رعایت دستور العمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در کاهش سیر بیماری به جامعه و مسئولان کمک کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۵ ق.ظ

دیدگاه


× پنج = 40