۱۱ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک است

۱۱ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک است

آرازآذربایجان،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از ۱۷ بهمن امسال گفت: این طرح شامل ۱۱ قلم کالای اساسی در حوزه خوراک است.
علی دهقانی افزود: این اقلام شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات می شود.
وی اضافه کرد: خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند و امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نیست به‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات(شیر، پنیر و ماست) این امر امکان‌پذیر است.
وی اظهار کرد: یارانه هر قلم غذایی به‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهد کرد.
دهقانی گفت: مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.
وی افزود: شهروندان آذربایجان غربی برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی «شما» مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند.
وی اضافه کرد: همچنین برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکوهای بازار، مای‌کت و یا سایت https://shoma.sfara.ir مراجعه یا از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.
مرحله جدید و بزرگ طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) در دهه مبارک فجر و همزمان با چهل ‌و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ ماه آغاز شده و تا ۱۷ اردیبهشت‌ ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


5 − = یک