گوشت مرغ با ارز مرجع کمتر از کیلویی ۶۰۰۰ تومان

گوشت مرغ با ارز مرجع کمتر از کیلویی ۶۰۰۰ تومان

گروه خبر: رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت منطقی گوشت مرغی که خوراک آن با ارز مرجع تامین شده باشد کمتر از کیلویی ۶۰۰۰ تومان است.
محمد یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هر کیلوگرم گوشت مرغ در میادین تره و بار کیلویی ۶۱۵۰ تومان فروخته می‌شود که اگر قیمت نهاده‌ها در بازار کاهش یابد و تثبیت شود، قیمت منطقی هر کیلوگرم مرغ با ارز مرجع اختصاص یافته کمتر از کیلویی ۶۰۰۰ تومان است.
وی افزود: با توجه به مشکلاتی که اخیرا ناشی از کمبود نهاده‌های تولید به دلیل نوسانات نرخ ارز تخصیصی برای واردات کالاهای اساسی به وجود آمد، قیمت ذرت و سویا در بازار آزاد افزایش یافت و از سوی دیگر نهاده‌های توزیع شده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام برای کنترل و تنظیم بازار کافی نیست.
یوسفی گفت: گرچه پس از تشکیل نخستین جلسه دولت جدید، معاون اول رئیس‌جمهور دستور داد تا ارز مرجع برای کالاهای اساسی تا پایان سال تامین شود و ارز مرجع برای محموله‌هایی که در گمرک بنادر جنوبی کشور تخلیه شده بود تامین شده است اما هنوز ارز مورد نیاز برای محموله‌هایی که در کشتی‌ها منتظر اجرای این تصمیم هستند، تخصیص نیافته است.
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی تاکید کرد: بانک مرکزی هر چه سریع‌تر ارز مرجع مورد نیاز برای ترخیص این محموله‌ها را اختصاص دهد تا این نهاده‌ها وارد شوند و قیمت آن‌ها در بازار شکسته و قیمت گوشت مرغ تثبیت شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


− 7 = دو