عضو شوراي شهر:

گذشته پنهان و پرافتخار ارومیه باید آشکار شود

گذشته  پنهان و پرافتخار  ارومیه  باید آشکار شود

گروه خبر: عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تاریخ این شهر مملو از شجاعت‌ها، حماسه‌ها و ایثارگری‌ها است، لذا باید گذشته پنهان اما پر افتخار آن آشکار شود.
به گزارش آراز آذربایجان، عادل اعظم‌انهر در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته فرهنگی ارومیه، اظهار کرد: دوم بهمن یادآور رویدادی بسیار مهم است، چراکه مردم ارومیه در کنار »مرحوم حسنی« از مجاهدان انقلابی و ولایتمدار، به مبارزه با طاغوت برخاستند.
وی ادامه داد: تاریخ ارومیه مملو از شجاعت‌ها، حماسه‌ها و ایثارگری‌ها بوده و لازم است گذشته پنهان اما پر افتخار آن آشکار شود.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ادبایی همچون صفی‌الدین اورموی و بانیان مساجد جنرال و سردار عسگرخان‌ها و عسگر آبادی‌ها باید به نسل حاضر معرفی شوند.
وی تصریح کرد: موضوعی که مهم‌تر است و اولویت دارد و متناسب با دوم بهمن است، اطاعت و دفاع به هنگام از ولایت، شناخت دشمن و آماده جهاد بودن در برابر طاغوت زمان است.
اعظم‌انهر افزود: اگر دوم بهمن ۵۷ تشخیص داده شد که دربرابر ظلم، جنگ مسلحانه باشد، امروز رهبر معظم انقلاب، فتوای جهاد تبیین داده‌اند و اصلی‌ترین پیام هفته فرهنگی تبیین طاغوت اکبر و جنگ ترکیبی دشمن است؛ آن روز اگر صحنه مبارزه، جنب مسجد اعظم ارومیه بود، امروز در فضای مجازی است.وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد از این ظرفیت بی نظیر دوم بهمن باید در تبیین و مبارزه با تحریف استفاده کرد، گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که جاذبه و استفاده از قالب‌های هنری در برنامه‌های هفته فرهنگی ارومیه، ایجاد شود و برنامه‌های دهه مبارک فجر را تحت تأثیر قرار ندهد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


5 + چهار =