دغدغه معیشت مردم اولویت مجلس باشد

دغدغه معیشت مردم اولویت مجلس باشد

گروه خبر: نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از مجلس یازدهم حجم طرح های تولیدی زیاد بود و اکنون نیز به دوران مجلس گذشته بازگشته ایم؛ این مهم در حالیست که باید اولویت هایی مانند تامین آب تغییرات اقلیمی، معیشت مردم و غیره را مشخص و در صحن علنی قوه مقننه به چنین مسائل و دغدغه هایی بپردازیم.
به گزارش آراز آذربایجان، عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس افزود: کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس سبب قانون گذاری مبتنی بر دانش خواهد شد.
عادل نجف زاده ، در رابطه با اهمیت کمیسیون محور شدن فعالیت های مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک قانون گذاری مبتنی بر دانش در گرو افزایش جلسات تخصصی کمیسیون ها است.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته برای تحقق این مهم زیرساخت های کمیسیون های تخصصی باید توسعه یابد تا افراد کارشناس در بخش های مختلف خیلی راحت تر در محل صحن کمیسیون_ها حاضر شوند.
وی ادامه داد: پیش از مجلس یازدهم حجم طرح های تولیدی زیاد بود و اکنون نیز به دوران مجلس گذشته بازگشته ایم؛ این مهم در حالیست که باید اولویت هایی مانند تامین آب، تغییرات اقلیمی، معیشت مردم و غیره را مشخص و در صحن علنی قوه مقننه به چنین مسائل و دغدغه_هایی بپردازیم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه اکنون ارجاعات کمیسیون ها به صحن علنی اولویت های کشور را درنظر ندارد، افزود: در واقع اگر کمیسیون ها فعالیت بیشتری داشته باشند، ریل گذاری بهتری نیز برای صحن علنی صورت می_گیرد.
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس قلب تپنده قوه مقننه محسوب می شود لذا این مرکز باید دستخوش اصلاح شود و فرصت مغتنی را در اختیار کمیسیون های تخصصی قرار دهد، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم هر چه میزان فعالیت کارشناسی در کمیسیون ها افزایش یابد و فرصت برای طرح نظر همه نمایندگان در کمیسیون ها فراهم شود، قوانین نیز پخته تر خواهد شد./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱:۵۷ ب.ظ

دیدگاه


6 + = هفت