کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی

کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با ورود سامانه بارشی به منطقه دمای هوای استان در طی ۲۴ ساعت آینده ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.
مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به منطقه دمای هوای استان در طی ۲۴ ساعت آینده ۶ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.
وی افزود: با فعال شدن سامانه بارشی در استان از روز سه شنبه کاهش دما آغاز می شود و منطقه اثر تمامی نقاط آذربایجان غربی است و زمان پایان این پدیده نیز پایان هفته آینده است.
صابری ادامه داد: در مناطق کوهستانی فعالیت این سامانه بارشی همراه با وزش باد و کولاک برف خواهد بود که احتمال وقوع بهمن، مه گرفتگی و کاهش دید وجود دارد.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی درباره صدور هشدار نارنجی و اینکه احتمال خسارت بالا نیز پیش بینی می شود، گفت: اثرات این مخاطره لغزندگی، کاهش دیدو اخلال در ترددهای شهری و جاده ای به سبب بارش برف خواهد بود.
صابری اظهار کرد: آمادگی دستگاههای اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران، آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه ها و نقاط سردسیر، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده ای به ویژه در گردنه های برف گیر و تجهیز خودرو ها به لوازم زمستانی از مواردیست که نیازمند توجه است.
وی از شهروندان خواست تا اطلاع ثانوی از کوهنوردی و اتراق در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند و خودرو های خود را نیز به تجهیزات گرمایشی و زمستانی مجهز کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۹:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


7 + نُه =