مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:

اولین همایش توسعه گردشگری روستایی و عشایری در ارومیه برگزار می شود

اولین همایش توسعه گردشگری روستایی و عشایری در ارومیه برگزار می شود

آراز آذربایجان- مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری اولین همایش توسعه گردشگری روستایی و عشایری در ارومیه خبر داد.
جلیل جباری گفت: با توجه به تاکیدات معاون محترم رئیس جمهور و ریاست سازمان متبوع مبنی بر توسعه صنعت گردشگری در ابعاد مختلف اولین همایش توسعه گردشگری روستایی و عشایری روز چهارشنبه ۶ دی ماه ۹۶ در محل سالن آمفی تئاتر اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار می شود.
وی تصریح کرد: آذربایجان غربی دارای استعدادهای زیادی در زمینه گردشگری است که توانمندیهای روستاییان و عشایر در جذب گردشگران و معرفی فرهنگ آنان می تواند محور اصلی این همایش باشد .
جباری با اشاره به استقبال خوب مخاطبین افزود: خوشبختانه در سالیان اخیر صنعت گردشگری مخاطبین زیادی پیدا کرده و ما هم سعی داریم با توجه به ذوق و علاقه گردشگران زمینه های مختلف این صنعت را در استان معرفی کنیم .
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ایجاد اشتغال پایدار و کارآفرین ،‌توسعه طرحهای گردشگری در روستاها ، گسترش سفرهای طبیعت گردی ،‌ جذب تسهیلات جهت ایجاد اشتغال ،‌ ایجاد زیرساختهای گردشگری در روستاها و توانمندسازی جوامع روستایی از اهداف این نشست خواهد بود .
وی افزود: در این نشست سعی خواهیم کرد راه کارهای توسعه گردشگری و تسهیلات و مشوقهای قانونی طرحهای توسعه روستایی و عشایری را با حضور متخصصین امر بررسی کرده و موانع و مشکلات پیش رو را احصاء کنیم .

منبع: ایسنا

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


7 − سه =