یک مسئول اعلام کرد

کاهش مسمومیت و فوتی ناشی از مونوکسیدکربن در آذربایجان‌غربی

کاهش مسمومیت و فوتی ناشی از مونوکسیدکربن در آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ومدیریت حوادث آذربایجان‌غربی از کاهش مسمومیت و فوتی از طریق گاز مونوکسید کربن در استان نسبت به سال گذشته خبرداد.
فرزین رضازاده افزود: از آغاز فصل سرما تاکنون ‌۴۷مورد ماموریت ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در استان توسط اورژانس انجام شده که ۴۲‌ مورد بستری و ۵‌مورد نیز سرپایی بودند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث آذربایجان‌غربی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی در استان ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن گزارش نشده است.
وی با اشاره به اینکه آمارها نشان از کاهش مسمومیت و فوتی از طریق گاز مونوکسید کربن در استان است، خاطر نشان کرد: در مدت زمان مشابه سال گذشته نیز تعداد ۵۷‌مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن در استان ثبت شد که ۵۳‌ مورد بستری و ۴‌ مورد فوتی بود.
رضا زاده با تاکید به اینکه با سرد شدن هوا میزان استفاده از وسایل گرمایشی نیز افزایش می یابد، اظهار کرد: مونوکسید کربن سالیانه در فصل سرد سال موجب مسمومیت و مرگ و میر می شود و با رعایت ایمنی و جلوگیری از شرایطی که منجر به تجمع مونوکسید کربن می شود، قابل پیشگیری است.
وی خاطر نشان کرد: نصب نشانگر مونوکسید کربن، بررسی خروجی سیستم های گرمایشی شامل دودکش ها ودریچه ها، عدم سوزاندن زغال چوب در محیط های بسته همچون چادر و خانه از جمله راه های پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱:۳۹ ب.ظ

دیدگاه


یک + 1 =