رييس سازمان جهاد کشاورزي استان:

کارخانه‌های آذربایجان‌غربی از خرید سیب صنعتی امتناع می‌کنند

کارخانه‌های آذربایجان‌غربی از خرید سیب صنعتی  امتناع می‌کنند

گروه خبر: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: کارخانه های استانی سیب صنعتی را نمی خرند که با رایزنی های انجام شده، چهار شرکت برون استانی نسبت به این کار اقدام کرده اند.
به گزارش آرازآذربایجان،اکبر کرامتی افزود: هم اکنون سیب صنعتی استان توسط استانهای یزد، خراسان و ۲ شرکت ملی خریداری می شود و کارخانه های داخلی برای پایین نگهداشتن قیمت در این زمینه همکاری نمی کنند.
وی اضافه کرد: برای خرید بیش از ۵۰ تن با استان یزد قرار داد بسته شده و برای حل موضوع مدعی العموم وارد عمل شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه صنایع تبدیلی و کارخانه ها بایکدیگر در زمینه عدم خرید سیب متحد شده اند، ادامه داد: کارخانه ها ترجیح می دهند سیب صنعتی و غیر بهداشتی را از دلالان خرید کنند تا متنفع شوند و این به ضرر کشاورزان است.
برای رفع مشکل کشاورزان استان در فروش سیب صنعتی دولت در ابتدای مهرماه وارد خرید تضمینی محصول شده است ولی کارخانه ها با عدم تمکین از دستورات مسوولان استانی در این زمینه موجب نگرانی کشاورزان شده اند تا به این وسیله با استرس وارده به بازار قیمت خرید سیب از ۱۴۵۰ تومان به نصف تقلیل یابد.
آذربایجان غربی با تولید سالانه ۱٫۲ میلیون تن سیب درختی رتبه اول تولید سیب کشور را داراست که ۳۰ درصد آن به سیب صنعتی تبدیل می شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


6 + پنج =