فاز عملیات عمرانی تله‌کابین ارومیه پس از ۲۰ سال آغاز می‌شود

فاز عملیات عمرانی تله‌کابین ارومیه پس از ۲۰ سال  آغاز می‌شود

گروه خبر: فاز عملیات عمرانی تله‌کابین ارومیه پس از ۲۰ سال، تا چند ماه آینده آغاز شده و پس از تحویل تجهیزات، نصب آن آغاز می‌شود. شاید زمانی که کلنگ احداث پروژه تله‌کابین ارومیه بر زمین زده شد، کسی گمان نمی‌کرد که این پروژه سال‌ها به طول انجامد و پیشرفت فیزیکی کندی را سپری کند.
هم اکنون ۲۰ سال از آن تاریخ گذشته و بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین تله کابین کشور که به طول ۳۶ کیلومتر تعریف شده بود، روند لاک‌پشتی داشته و پس از کلنگ‌زنی در سال ۷۹ تاکنون به سرانجام نرسیده است.
اخیرا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌غربی پروژه تله‌کابین ارومیه را یکی از جاذبه‌های گردشگری ارومیه و آذربایجان ‌غربی دانست و اظهار داشت: تمام سعی و تلاش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از آغاز این پروژه تاکنون بر این بوده تا بتواند موانع احتمالی را از سر راه برداشته و پروژه را به انجام برساند.
جلیل جباری تصریح کرد: مطالبه جدی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از شرکت پیمانکار این است که هر چه سریع‌تر پروژه تله کابین را به اتمام رسانده و مشکلات این پروژه را حل و تامین منابع خارجی مورد نیاز را مشخص کند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل اصلی پروژه تله‌کابین مسائل و مشکلات مدیریتی و تخلفات حقوقی گذشته است که روند اجرایی آن را به تاخیر انداخته است، بیان کرد: اکنون بخشی از تجهیزات این پروژه در گمرک حل شده و سازمان اموال تملیکی پیگیر این موضوع است تا تکلیف ترخیص این تجهیزات سریع‌تر مشخص شود.ت
کمیل طرح تله‌کابین ارومیه یکی از مطالبات جدی مردم است
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه تکمیل طرح تله‌کابین ارومیه یکی از مطالبات جدی مردم، مسئولان و اصحاب رسانه استان است اظهار کرد: شرکت هزاره غرب در یک نامه رسمی تمام اقدامات و پیگیری‌ها و مکاتباتی که با سازمان‌ها و شرکت ترکیه‌ای داشته است را به صورت مکتوب به این اداره‌کل ارسال کند.جباری افزود: این اداره‌کل به طور جدی پیگیر تکمیل این پروژه بوده و تنها براساس بیان شفاهی نمی‌تواند تصمیم‌گیری کند بلکه باید هر اقدامی به صورت رسمی و با سند و مدرک در اختیار این اداره‌کل قرار بگیرد تا مشخص شود که واقعا اقدامی از سوی شرکت برای تکمیل پروژه انجام گرفته و اراده‌ای هم برای این کار وجود دارد.
شرکت ترکیه‌ای آنادولی ظرف ۳ ماه تجهیزات تله‌کابین را تحویل می‌کند
نماینده شرکت سرمایه‌گذار پروژه تله‌کابین ارومیه در رابطه با پروژه تله‌کابین ارومیه اظهار داشت: مشکل اصلی در روند پایان این پروژه، مشکلات مالی بین سهامداران شرکت گردشگری هزاره غرب است که براساس آن بین سهامداران این شرکت اختلافات مالی به وجود آمده و مانع از پیگیری این طرح شده است.
عادل حسینی افزود: از آنجایی که مدیرعامل شرکت خارج از منافع مادی علاقه و تعصب خاصی به ارومیه دارد، با تمام مشکلات به وجود آمده اصرار دارد که همانند آغاز این پروژه، پایان آن نیز توسط این شرکت انجام شود تا به این طریق خدمتی به مردم شهرستان صورت بگیرد.
وی گفت: در نهایت از چندین ماه پیش پیگیری‌های جدی برای تهیه قطعات و تجهیزات طرح تله‌کابین ارومیه آغاز شده که تاکنون ماحصل این پیگیری‌ها این شده است که شرکت ترکیه‌ای آنادولی ظرف مدت سه ماه تجهیزات تله‌کابین را با توجه به استانداردهای ۲۰۲۰ تهیه و برای نصب تحویل شرکت دهد.
پس از تحویل تجهیزات تله‌کابین نصب آن ۱۰ ماه طول می‌کشد
حسینی خاطرنشان کرد: پس از تحویل تجهیزات و گرفتن تاییدیه سازمان استاندارد ایران این تجهیزات در محل‌های مورد نظر نصب شود که این کار نیز حدود ۱۰ ماه به طول خواهد انجامید و در صورت نبود هیچ گونه مشکلی فازهای بعدی این طرح عملیاتی خواهد شد.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم ، وی عنوان کرد: در حال حاضر نیز یکی از کارشناسان سازمان استاندارد ایران به نمایندگی از این سازمان و شرکت هزاره غرب از تجهیزات ساخته شده در شرکت آنادولی بازدید و از نزدیک در جریان امور قرار دارد که همین موضوع نیز کمک زیادی در تسهیل امور داشته است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


+ 1 = هفت