نماينده ولي‌فقيه درآذربايجان‌غربي:

قاچاق کالا و ارز از طریق مبادی رسمی باید متوقف شود

قاچاق کالا و ارز از طریق مبادی رسمی باید متوقف شود

گروه خبر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از قاچاق کالا و ارز از طریق مبادی رسمی صورت می‌گیرد، گفت: قاچاق از این مبادی باید متوقف و قیمت‌ها نیز در سطح عرضه کنترل شود.
به گزارش آرازآذربایجان ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: مبادی رسمی باید بیشتر کنترل شود و دست‌های آلوده به رشوه‌گیری و جعل اسناد قطع شود.وی ادامه داد: کمیته فرهنگی و تبلیغی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حالی مردم را به مصرف کالاهای داخل دعوت می‌کند که قاچاق از مبادی رسمی و عرضه ارزان‌تر آن در بازار جریان دارد. وی تاکید کرد: نکته مهم دیگری که در صورت توجه ویژه به آن، کالای ایرانی جای کالای خارجی را در سبد مصرف مردم می‌گیرد، کنترل قیمت اجناس در سطح بازار است؛ وقتی قیمت جنس داخلی بالاتر از نرخ کالای خارجی قاچاق باشد، بدون تردید مردم به سمت خرید کالای خارجی سوق پیدا می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه در برخی از موارد کنترل قیمت‌ها رها شده است، بیان کرد: همین بی‌تفاوتی نسبت به قیمت‌گذاری‌ها زمینه را برای گرایش مردم به سمت استفاده از کالاهای خارجی فراهم کرده است.وی ادامه داد: وقتی مسئولی به سمت خرید کالاهای خارجی برود، مردم نیز به تبعیت از آن نسبت به خرید کالاهای قاچاق اقدام می‌کنند بنابراین مسئولان با خرید کالای داخلی مردم را نسبت به این مهم تشویق کنند.
وی با بیان اینکه رفتارها با گفتار در مقوله قاچاق مطابقتی ندارد، اظهار داشت: وقتی بخش قابل توجهی از کالا و ارز قاچاق از مبادی ورودی رسمی وارد کشور می‌شود، مبارزه با قاچاق دچار چالش می‌شود.
وی به مساله عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و گفت: در مورد مساله عفاف و حجاب نیروی انتظامی به تنهایی در میدان قرار گرفته است و همه دستگاه های مسئول باید در این عرصه وارد میدان شوند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


1 × چهار =