چاپ اسکناس ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی در انتظار صدور مجوز دولت جدید

چاپ اسکناس ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی  در انتظار صدور مجوز دولت جدید

گروه خبر: دبیرکل بانک مرکزی با بیان اینکه همه طراحی‌ها و اقدامات برای انتشار اسکناس ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی انجام شده است، گفت: پیشنهاد این طرح در دولت دهم ارائه شد و مطالعات کارشناسی و توجیهی آن به دولت جدید منتقل خواهد شد.
محمود احمدی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص انتشار و عرضه اسکناس ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی و موانع قانونی آن، اظهار داشت: اسکناس درشت‌تر برای تسهیل مبادلات مردم مورد نیاز است.
وی افزود: این طرح به مانع قانونی برخورد نکرد و برای چاپ آن مشکل قانونی حتی در یک مورد هم به وجود نیامده است. بانک مرکزی از لحاظ کارشناسی این موضوع را در شورای پول و اعتبار تشریح می‌کند و اینکه ترکیب پولی چگونه است و چه مقدار اسکناس نیاز دارد.
به گفته وی حتی یک مورد مانع قانونی در این زمینه تاکنون مطرح نشده است.دبیر کل بانک مرکزی گفت: پس از تشریح علل ارائه این طرح، مسئولان یک سری ملاحظات برای اسکناس درشت‌تر دارند که آن هم در نظر گرفته می‌شود و اگر مجوز داده شد، چاپ و عرضه آن را آغاز می‌کنیم.
وی با بیان اینکه این پیشنهاد هنوز در دولت یازدهم مطرح نشده است، افزود: پیشنهاد چاپ اسکناس ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی به همراه طراحی‌ها و روش‌های اجرایی آن ارائه شد.احمدی در پاسخ به این سوال که علت صادر نشدن مجوز نهایی انتشار اسکناس درشت‌تر چه بود، گفت: علت خاصی نداشت و با توجه به اینکه این طرح به اواخر کار دولت‌ منتهی شد، مورد تصویب قرار نگرفت.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۰ ق.ظ

دیدگاه


7 + پنج =