تنها راه تجارت ایران و ترکیه در حال حاضر مسیر ریلی رازی است

تنها راه تجارت ایران و ترکیه در حال حاضر  مسیر ریلی رازی است

گروه خبر:سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه فعالیت اغلب مرزهای کشور برای تجارت از سرگرفته شده گفت: مسیر ریلی رازی تنها تردد کالا بین ترکیه و ایران و صادرات و واردات به صورت روزانه از طریق ریل و با حدود ۱۳۰ فعل واگن و ۲۰۰ واگن آماده باش، صورت می گیرد. همچنین امیدوار هستیم از طریق مرز بازرگان، بتوانیم از طریق جاده نیز با ترکیه ارتباط داشته باشیم.
به گزارش آراز آذربایجان،روح الله لطیفی بیان کرد: به جز تعدادی از مرزهای کشور، اغلب مرزها که پس از شیوع کرونا با محدودیت روبرو شده بودند، مجددا باز شده اند و شاهد تبادل کالا و واردات و صادرات از طرق مختلف، زمینی، دریایی و ریلی با کشورهای همسایه هستیم.
برنامه »بدون خط خوردگی« رادیو گفت و گو در خصوص وضعیت صادرات ایران با توجه به شیوع کرونا با روح الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران به صورت تلفنی گفتگو کرد.
روح الله لطیفی در آغاز درباره وضعیت تبادلات تجاری در مرزها توضیح داد و گفت: مرز با افغانستان باز است و تردد کالا به این کشور فعال است. مرز با پاکستان همچنان بسته است و امیدوار هستیم در دو روز اخیر خبرهایی شود و مرز با این کشور نیز باز شود.
وی ضمن اشاره به اینکه کشور ترکمنستان نیز مسیرهای خود را قبل از ۱۳ فروردین متوقف کرده است، درباره مرزهای دیگر اظهار کرد: مرزهای دریایی در شمال و جنوب کشور باز است و عمده واردات و صادرات کالاها از مسیر دریا در حال ورود و خروج است. محدودیت های کلی در مرزهای دریایی برداشته شده است و تجارت با کویت، امارات، عمان و قطر صورت می گیرد.
سخنگوی گمرک ایران درباره آذربایجان و ارتباط تجاری با این کشور بیان کرد: از مسیر ریلی، دریایی و زمینی فعال است و تردد کالا از این مسیرها به سهولت انجام می گیرد. در نخجوان و ارمنستان نیز شرایط به این شکل وجود دارد و به صورت جابجایی کالای کامیون به کامیون فعال است. ارمنستان جزو کشورهایی است که در طی چند روز گذشته مسیر را باز تر کرده است و فعالیت تجاری با این کشور بیشتر شده است.
وی اشاره کرد: مسیر ریلی رازی تنها تردد کالا بین ترکیه و ایران و صادرات و واردات به صورت روزانه از طریق ریل و با حدود ۱۳۰ فعل واگن و ۲۰۰ واگن آماده باش، صورت می گیرد. همچنین امیدوار هستیم از طریق مرز بازرگان، بتوانیم از طریق جاده نیز با ترکیه ارتباط داشته باشیم.
لطیفی به عراق نیز اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر مرز با اقلیم کردستان کشور عراق فعال است و از سه مرز در استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه مبادلات کالا به این کشور صورت می گیرد اما در قسمت عربی عراق مرزها است که البته این موضوع سبب افزایش چند برابری فعالیت در مرزها با اقلیم کردستان عراق هستیم به طوری که روزانه شاهد تردد دو هزار و ۵۰۰ کامیون در این مرزها هستیم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = چهار