امام جمعه اروميه:

پیرامون ضرورت دفاع از فلسطین در شبکه‌های اجتماعی شبهه‌افکنی می‌شود

پیرامون ضرورت دفاع از فلسطین در شبکه‌های اجتماعی شبهه‌افکنی می‌شود

گروه خبر:امام جمعه ارومیه گفت: پیرامون موضوع ضرورت دفاع از فلسطین در شبکه‌های اجتماعی شبهه‌افکنی می‌شود.
به گزارش آرازآذربایجان، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه در جمع مردم اظهار داشت: متاسفانه پیرامون مسئله اول جهان اسلام و ضرورت دفاع از فلسطین در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برای شبهه‌افکنی اقدام می‌شود.
وی ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت پاسخ دادن نسبت به ابهام‌ها و مسائل مطرح شده خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد آگاهی بصیرت و افزایش سطح اطلاعات نسل جدید به طور قطع جوانان و نوجوانان به صفوف دفاع از این مردم می‌پیوندند.
این مسؤول با اشاره به اینکه در فضای مجازی مباحثی مختلف از جمله این موضوع مطرح می‌شود که نباید برای دفاع از این مردم هزینه کرد در حالی که کشور خودمان فقراء بیکار و افراد مشکل‌دار زیادی وجود دارد اضافه کرد: در دین مبین اسلام برای رسیدگی به افراد بی‌بضاعت پرداخت وجوه شرعی مانند زکات، صدقه و .. تعیین شده است.نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اظهار اینکه کمک به نیازمندان و حمایت از مظلومان هر دو از احکام الهی قلمداد می‌شوند که هرگز نمی‌توان یکی را جایگزین دیگری کرد افزود: باید به همه وظایف و تکالیف دینی در جای خود به بهترین شکل جامه عمل بپوشانیم تا رضایت الهی نیز از این رهگذر جلب شود.
امام جمعه ارومیه ضمن تقدیر از مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان برای حضور باشکوه و حداکثری در راهپیمایی روز جهانی قدس، خاطرنشان کرد: آحاد مردم با حضور در این آئین به تکلیف دینی خود مبنی بر جهاد لسانی عمل کردند چرا که به این ترتیب شعارهای ضداستکباری علیه دشمنان اسلام سر داده‌اند.
وی ضرورت پرداخت زکات برای عمل کردن به یکی از واجبات دینی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: در این زمینه احکام روشن، مشخص و شفافی وجود دارد که باید ضمن عمل به این حکم خدا به آنها نیز توجه لازم و جدی داشته باشیم.
این استاد دانشگاه و حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی ضمن تاکید بر ضرورت ایجاد فضای اعتماد در بین اعضای خانواده به ویژه بین همسران، اضافه کرد: در این صورت آرامش روانی، محبت، انس و دوستی در بین والدین، فرزندان و همسران به وجود می‌آید و زندگی برای آنها شیرین و دلنشین خواهد بود.قریشی پایان یافتن ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت استفاده حداکثری از فضای معنوی و روحانی این ایام تاکید و تصریح کرد: همچنین سزاوار نیست که همزمان با پایان یافتن این ایام از قرآن کریم و اعمال مستحب فاصله بگیریم بلکه باید از این روزها برای نزدیک شدن به ذات اقدس الهی استفاده لازم را به عمل آورد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


4 + یک =