از فردا؛

پستانداران ساکن جزایر دریاچه ارومیه سرشماری می شوند

پستانداران ساکن جزایر دریاچه ارومیه سرشماری می شوند

آرازآذربایجان- رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از اجرای سرشماری پستانداران ساکن جزایر دریاچه ارومیه از فردا خبر داد.
امید یوسفی با بیان اینکه برنامه سرشماری در چهار جزیره اسپیر، آرزو، اشک و کبودان دریاچه ارومیه آغاز می شود افزود: این برنامه سرشماری چهار روزه با هدف سرشماری آخرین جمعیت قوچ و میش ارمنی و گوزن زرد ایرانی اجرایی می شود.
وی ادامه داد: در این سرشماری ۳۰ نفر از نیروهای محیط بان، کارشناسان محیط زیست و افراد علاقمند به حیات وحش حضور دارند و در مدت چهار روز سرشماری حضور مستمر خواهند داشت.
رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس آخرین سرشماری در سال ۹۴ جمعیت گوزن زرد ایرانی ۱۶۶ راس بود که به دلیل حضور شغال و پلنگ و برخی تهدیدات زیست محیطی پیش بینی می شود جمعیت گوزن زرد ایرانی کاهش داشته باشد.
یوسفی آخرین جمعیت قوچ و میش ارمنی ساکن در جزایر دریاچه ارومیه را ۱۵۰۰ راس اعلام و خاطرنشان کرد: همچنین پیش بینی می شود جمعیت قوچ و میش ارمنی ساکن در جزایر دریاچه ارومیه تغییری نداشته باشد.
رئیس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد: در این سرشماری سایر پستانداران از جمله خرس قهوه ای، انواع خانواده گربه سانان، شغال و گرگ و سایر جانداران نیز شناسایی می شوند.
یوسفی با بیان اینکه در استان تاکنون ۵۸ گونه پستاندار شناسایی شده و آذربایجان غربی از نظر تنوع پستانداران دارای رتبه دوم کشوری است گفت: پارک ملی دریاچه ارومیه در دنیا بزرگترین زیستگاه گوزن زرد وحشی و بزرگترین خاستگاه خالص ترین نژاد قوچ و میش ارمنی است.
آذربایجان غربی جزو مهمترین زیستگاه های گوزن زرد ایرانی و قوچ و میش ارمنی در کشور و منطقه است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۷ ب.ظ

دیدگاه


− 8 = یک