۳۰ درصد تخفیف برای اقامت مسافران نوروزی در آذربایجان غربی اعمال می شود

۳۰ درصد تخفیف برای اقامت مسافران نوروزی در آذربایجان غربی اعمال می شود

آرازآذربایجان-معاون گردشگری میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: هتل ها و واحدهای اقامتی استان برای استقبال از مسافران آمادگی کامل دارد و۳۰ درصد تخفیف نیز برای اقامت مسافران نوروزی استان اعمال می کنند.
حسین امامی افزود: این استان دارای ۳۶ هتل، ۵۳ مهمانپذیر، ۶ اقامتگاه بوم گردی، ۸۲ دفتر خدمات گردشگری، ۴۳ واحد پذیرائی بین راهی، یک سفره خانه سنتی، ۲مجتمع گردشگری و ۵۸ منطقه نمونه گردشگری است.
وی اظهار کرد: برپایی سفره نوروزی(بایرام سفرسی)، آراستگی فضای داخلی و خارجی واحدهای اقامتی، آموزش کارکنان، نصب بنرهای خوش آمدگویی و هماهنگی با دفاتر خدمات مسافرتی از جمله برنامه های این اداره کل جهت استقبال از مسافران نوروزی است.
آذربایجان غربی با برخورداری از تمدن کهن، آثار تاریخی غنی و جاذبه های متعدد فرهنگی و طبیعی به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری ایران محسوب می شود.
وجود سایت های اسکان هفت هزار ساله، استقرار بزرگترین آتشکده ساسانی در تکاب، وجود دژهای نظامی، کلیساهای تاریخی و قلعه شهرهای بیشمار در نقاط مختلف استان حکایت از اهمیت و اعتباری دارد که آذربایجان غربی در طول تاریخ حائز آن بوده است.
شکل گیری تمدن های آشور، اورارتو، مانا، ماد و پارس در قبل از اسلام و ظهور سلسله ها و حکومت های محلی در این بخش از ایران موجب شده است تا آذربایجان غربی، بزرگترین مرکز تعامل فرهنگی در غرب کشور باشد.
تنوع آثار موجود تاریخی با زیبایی‌های خدادادی طبیعی در این استان دست به دست هم داده و مناظر روح‌نوازی را در مساحتی حدود ۴۳ هزار کیلومتر مربع ایجاد کرده‌ است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.
آذربایجان غربی با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان دارای مرز مشترک است و این امر خود زمینه ای برای اهمیت تجاری، فرهنگی و گردشگری استان در طول تاریخ بوده و در گذشته یکی از کانون های مهم بازرگانی جاده ابریشم محسوب می شده است.
مجموعه آثار شگفت انگیز طبیعی، تاریخی و فرهنگی آذربایجان غربی از چنان ارزشی برخوردار است که می تواند در فرایند توسعه استان همانند ذخیره ای پایان ناپذیر مورد استفاده قرار گیرد.
دشت های سرسبز، دریاچه آبی، باغ های زیبای سیب، انگورستان های وسیع، جنگل های افرا و کوه های پوشیده از چشم‌ اندازهای طبیعی همه جلوه‌هایی است که آذربایجان غربی را به سرزمینی با خاطره‌های فراموش نشدنی برای مسافران این سرزمین مبدل می‌سازد.
آذربایجان غربی سرزمینی است با طبیعت خاص خود که در سراسر بهار و تابستان پوشیده از لاله، شقایق، نرگس، سوسن و سنبل است و تالاب ها، مرداب ها، آبگیرها و سواحل و جزایر دریاچه ارومیه‌ اش، میعادگاه و زیستگاه صدها نوع پرنده وحشی بومی و مهاجر و رودهای آن محل زندگی آبزیان منحصر به فرد است.
در این استان آنچه از جلوه‌های بکر و آثار متعدد فرهنگی یادگار مانده، ودیعه‌ هایی است برای درک بزرگی پروردگار در آفرینش تابلوهای زیبا که آدمی را در مقابل عظمت خالق هستی متحیر می‌کند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


دو × 5 =