نماينده مردم اروميه در مجلس:

پتانسیل های مغفول آذربایجان غربی می تواند اقتصاد منطقه را دگرگون کند

پتانسیل های مغفول آذربایجان غربی می تواند اقتصاد منطقه را دگرگون کند

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پتانسیل¬های مغفول آذربایجان¬غربی می¬تواند اقتصاد منطقه را دگرگون کند گفت: صنعت گردشگری در استان مغفول مانده است.
به گزارش آرازآذربایجان ، سید هادی بهادری با اشاره به اینکه تاثیر گردشگری و صنعت توریسم بر اقتصاد بر هیچکس پوشیده نیست تصریح کرد: کشورهای مختلف سالانه از قِبل این صنعت درآمدهای بسیار خوبی نصیب منطقه و کشور می کنند که متاسفانه با وجود پتانسیل های بالای گردشگری طبیعی ،تاریخی و حتی درمانی از جمله آب های گرم موجود در استان به خوبی شناسایی و معرفی نشده است. وی تولید ارز ، کارآفرینی ، توسعه ی یک منطقه و ایجاد فرصت های جدید شغلی را از مزایای صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: برای رونق گردشگری در استان لازم است ظرفیتهای موجود شناسایی و به خوبی معرفی شود چرا که بسیاری از این اماکن حتی برای افراد خود استان نیز ناشناخته مانده که این نشان از کاستی در حوزه معرفی آثار طبیعی و تاریخی است. بهادری ایجاد زیرساخت های لازم و استاندارد در اماکن گردشگری را یک اولویت عنوان کردو گفت: باید بسترها و امکانات برای حضور توریست در مناطق گردشگری فراهم شود.
وی با اشاره به پتانسیل های گردشگری موجود در استان خاطر نشان کرد: دریاچه ارومیه، مسجد جامع ارومیه، آب گرم های طبیعی، آبشارهای متعدد در سطح استان بخشی از ظرفیتهای طبیعی و تاریخی استان است که می تواند در به حرکت درآوردن چرخ اقتصادی استان نقش مهمی ایفا کنند.
بهادری نبود شرایط مساعد و دارای استاندارد اولیه در اماکن گردشگری استان را از ضعف های این صنعت در جذب توریست دانست و گفت: بسیاری از امکانات اولیه از جمله سرویس بهداشتی، مکانی برای اسکان موقت و دسترسی به امکانات اولیه در اماکن گردشگری استان فراهم نیست که لازم است این مشکلات حل شود. این نماینده خانه ملت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در بهبود و ایجاد زیر ساخت در مناطق گردشگری در کمک به کاهش هزینه کرد دولت در این راستا اعلام کرد و با بیان اینکه از طریق نشستهایی از فعالان و سرمایه گذاران حوزه گردشگری استان دعوت شود تا علاوه بر ارائه طرح دیدگاه های خود برای رونق این بخش در رفع موانع موجود نیز همکاری کنند تصریح کرد: دولت ، ارگانهای مختلف، بخش خصوصی و مردم باید دست در دست هم دهند و هرکس برحسب وظیفه خود در رونق این منبع درامدی تلاش کنند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


+ 7 = پانزده