مدير کل حفاظت محيط زيست آذربايجان‌غربي:

وضعیت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه شکننده است

وضعیت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه  شکننده است

گروه خبر: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در جنوب استان و شهرستان نقده گفت : وضعیت تالاب‌ها شکننده است و در تلاشیم حداقل نیاز آبی آنها تامین شود.
به گزارش آراز آذربایجان، سعید شهند اظهار داشت: خشکسالی شدید و عدم بارندگی در ماه‌های اخیر و همچنین خشک شدن رودخانه گدار که از منابع اصلی تامین کننده آب تالاب‌های شهرستان نقده است، از مهمترین عوامل ایجاد تنش و شکنندگی در این تالابهاست. وی ادامه داد: در حال حاضر طی تماس تلفنی با سازمان آب منطقه‌ای استان خواستار تأمین حداقل نیاز آبی تالاب‌ها در ۲ ماهه پیش رو که آغاز ورود پرندگان وحشی مهاجر به استان هستند شده‌ایم.
شهند با اشاره به پایش مستمر و مشترک زیستگاه‌های آبی و تالابی استان با همکاری اداره کل دامپزشکی استان در خصوص بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان بیان کرد: تا این لحظه هیچ موردی از تلفات یا رفتار غیر عادی در بین جمعیت پرندگان مهاجر وحشی استان مشاهده و گزارش نشده است. مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: ۱۷ تالاب فصلی و دائمی در جنوب آذربایجان‌غربی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به تالاب‌های بین المللی کانی برازان مهاباد ، درگه سنگی ، یادگارلو و شورگل اشاره کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


+ هفت = 10