هیئت تیراندازی ارومیه ظرفیت زیادی برای قهرمان‌پروری دارد

هیئت تیراندازی ارومیه  ظرفیت زیادی برای قهرمان‌پروری دارد

گروه خبر: رئیس هیئت تیراندازی ارومیه گفت: هیئت تیراندازی ارومیه برای قهرمان‌پروری از ظرفیت‌ زیادی برخوردار است.
رحیم جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان، اظهار داشت: تیراندازی ارومیه ظرفیت زیادی برای پرورش قهرمان و کسب مدال دارد، کما اینکه در حال حاضر جوانان زیادی نه‌ تنها در ارومیه بلکه برای استان و کشورمان در مسابقات مختلف افتخار می‌آفرینند.
وی سارینا قرابت، سعید صدری، سولماز نقی‌لو و فرزاد مناف‌فر را از جمله افراد نام‌آوری برشمرد که در مسابقات مختلف بر سکوی قهرمانی ایستاده و پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بالا می‌برند.
جوادی با اشاره به اینکه در استان آذربایجان‌غربی قهرمان و نائب قهرمان آسیا داریم، ادامه داد: سارینا قرابت رتبه ۴۷ را بین ۱۲۰ تیرانداز اعزامی از کشورهای مختلف به دست آورده است، همچنین سعید صدری با هزینه شخصی در تمرینات تهران شرکت می‌کند، با وجودی که نفر نخست ایران در تراپ دوبل است. در سایه حمایت‌های بی‌دریغ رئیس هیئت تیراندازی استان و مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی به اندازه قابل توجهی رشد کردیم و رتبه استان از ۲۲ به ۱۴ کشور رسیده است، که با ارائه مستندات و تشریح دستاوردها به دنبال بهبود بخشیدن این جایگاه هستیم.
*راه‌اندازی آکادمی تیراندازی آذربایجان غربی در مجموعه ورزشی الغدیر
وی با اشاره به اینکه به زودی نخستین سالن تیراندازی دو منظوره ایران در مجموعه ورزشی الغدیر ارومیه افتتاح می‌شود، افزود: اگر این آکادمی را نخستین سالن دومنظوره جهان بخوانیم، به هیچ عنوان اغراق نکردیم.جوادی با اشاره به اینکه در سالن فوق ۲۶ نفر بادی و ۱۵ نفر جنگی تمرین می‌کنند، گفت: این مجموعه برای آموزش حرفه‌ای به صورت کاملا استاندارد ساخته می‌شود، به طوری که دستگاه‌های الکترونیکی روز دنیا را در آنجا استفاده می‌کنیم.طبق گفته وی این سالن در سفر نخست رئیس‌ جمهور پیشین به ارومیه کلنگ‌زنی شد، ولی به دلیل کمبود اعتبارات و سایر مشکلات قریب به هشت سال بلاتکلیف ماند، که در نهایت با همت علی خلیلی عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد.رئیس هیئت تیراندازی ارومیه به راه‌اندازی نخستین سایت پروازی استان و شمال غرب ایران در دهکده ساحلی چی‌چست اشاره کرد و گفت: فضای ایجاد شده از استانداردهای ملی و جهانی فاصله زیادی دارد، ولی به عنوان استارت کار، محل مناسبی به شمار می‌رود. با همت اعضای شورای اسلامی شهر، سازمان پارک‌ها و فضای سبز، شهردار و مدیریت دهکده چی‌چست اقدامات سازنده‌ای در حال شکل‌گیری است، تا رشته تیراندازی بیش از پیش بین مردم بسط و توسعه یابد.جوادی تیراندازی را یکی از رشته‌های مدال‌آور عنوان کرد و بیان داشت: بیش از ۱۷ رشته در زیر مجموعه این ورزش، در سه رده سنی با در نظر گرفتن مدال‌های جداگانه برای برادران و خواهران وجود دارد. برای این رشته در مسابقات آسیایی ۱۰۰ مدال، المپیک ۹۴ مدال و مسابقات جهانی ۲۶۰ مدال توزیع می‌شود و چنانچه یک دهم فوتبال را برای تیراندازی هزینه کنیم، می‌توان افتخارات زیادی کسب کرد، تا نام ایران و ایرانی در این عرصه هم جهانی شود.
* جنبه استراتژیک تیراندازی به ابعاد ورزشی و تفریحی آن می‌‌چربد
وی گفت: با توجه به اینکه تیراندازی یکی از سه رشته توصیه شده توسط نبی مکرم اسلام (ص) محسوب می‌شود، همین مسئله اهمیت و جایگاه این رشته را بین سایر ورزش‌ها نشان می‌دهد.
جوادی با اظهار به اینکه در طول هفت سال خدمت در هیئت تیراندازی ارومیه ۱۱ نفر ورزشکار به تیم ملی معرفی کرده‌ام، افزود: این افراد نه‌تنها پرچم اسلام را بالاتر از پرچم سایر امت‌ها بلند می‌کنند، بلکه به ما این نکته گوشزد می‌‌شود، که مسلمان برای دفاع از دین و تمامیت ارضی کشور خود باید همواره آماده باشد.
وی با اشاره به اینکه فرمانده سپاه شهدا و فرمانده انتظامی استان نگاه مثبت نسبت به این رشته داشته و جایگاه آن را ارج می‌نهند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمنان دین و خدا بلاد اسلامی را هدف حملات نرم و سخت خود قرار دادند، می‌طلبد از آمادگی جسمانی، رزمی و نظامی برخوردار شویم و چنانچه به ائمه معصوم (ع) اعتقاد داریم، باید از هم اکنون آموختن و آموزش تیراندازی را آغاز کنیم.
سرمربی تیم تیراندازی آذربایجان غربی ضمن ابراز تاسف از عدم همکاری ادارات، به وجود تنها یک سالن تیراندازی در آموزش پرورش و شرکت دخانیات اشاره کرد و بیان داشت: فقط با در اختیار داشتن یک سالن و تهیه چند قبضه اسلحه به راحتی می‌توان بستر آموزش این رشته را فراهم کرد. هیئت تیراندازی ارومیه تامین مربی را عهده‌دار می‌شود، تا از این رهگذر کارمندان و اعضای خانواده آن‌ها این رشته جذاب، مفرح و مهم را یاد بگیرند.
* ایستادن بر سکوی افتخار در اوج مشکلات مالی
وی به نبود اسپانسر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه صنعت نخست استان ما کشاورزی است، رئیس هیئت‌های ورزشی به ندرت از وجود حامی مالی بهره می‌برند.
جوادی با اظهار به اینکه از هر فرد بین ۳۰ هزار تومان تا ۳۶ هزار تومان شهریه اخذ می‌شود، گفت: این مبالغ کفاف هزینه‌ها را نکرده، و به پشتوانه اداره کل ورزش و جوانان استان هزینه‌ها تامین می‌شود.
این سرمربی تیم تیراندازی استان با اظهار به اینکه برخلاف تصور موجود، فعالیت در این رشته هزینه‌ سرسام‌آوری در بر ندارد، گفت: همه امکانات مورد نیاز در اختیار نوآموزان قرار می‌گیرد.رئیس هیئت تیراندازی ارومیه از اصحاب رسانه به عنوان یکی از عوامل موثر در تصمیم‌سازی‌‌ها یاد کرد، اظهار داشت: فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی مردم را به سمت ورزش سوق دهند، زیرا سلامت جسمی و روحی در گروی این موضوع است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


سه × = 27