رقابت‌های بین‌المللی کاراته جام وحدت و دوستی در ارومیه پایان یافت

رقابت‌های بین‌المللی کاراته جام وحدت و دوستی در ارومیه پایان یافت

آرازآذربایجان-رئیس هیئت کاراته آذربایجان غربی گفت: چهاردهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کاراته جام وحدت و دوستی با قهرمانی کاراته کاهای ایران در ارومیه به کار خود پایان داد.
جواد سلیمی ، اظهار داشت: در چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی کاراته جام وحدت و دوستی ۲۸۹ کاراته کا از ۱۳ کشور در قالب ۶۰ باشگاه در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه به مصاف هم رفتند.
وی خاطر نشان کرد: تیم ملی کشورمان با کسب ۱۰ مدال طلا، ۱۵ نقره و ۲۳ برنز بر روی سکوی قهرمانی قرار گرفت و کشور ترکیه با کسب ۴ طلا، یک نقره و یک برنز مقام دومی را به دست آورد و کشور آذربایجان با کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز به مقام سومی بسنده کرد.
رئیس هیئت کاراته آذربایجان غربی گفت: کشور قزاقستان نیز با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و ۵ برنز در جایگاه چهارم قرار گرفت و تیم برزیل با کسب یک مدال طلا در جایگاه پنجمی ایستاد و تیم‌های فرانسه، اکوادور و آمریکا هر یک با کسب یک مدال برنز به صورت مشترک در جایگاه ششم قرار گرفتند.
وی با اشاره به نتایج مسابقات در رده‌های مختلف تصریح کرد: در رده بزرگ‌سالان تیم ملی کشورمان با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و یک مدال برنز در جایگاه نخست قرار گرفت و تیم کشور آذربایجان با ۲ مدال طلا و ۲ نقره توانست مقام دومی را به دست آورد و تیم برزیل با یک مدال طلا به جایگاه سومی بسنده کرده و تیم‌های اکوادور و آمریکا با کسب یک مدال برنز به صورت مشترک چهارم شدند.
سلیمی بیان کرد: در رده جوانان نیز تیم ترکیه با کسب سه مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز مقام قهرمانی را به دست آورد و تیم کشورمان با ۲ طلا، چهار نقره و ۷ برنز نایب قهرمانی را از آن خود کرد و قزاقستان با کسب یک طلا، یک نقره و ۲ برنز در مکان سومی قرار گرفت و تیم‌های آذربایجان و فرانسه به صورت مشترک و با کسب یک برنز به مقام چهارمی بسنده کردند.
وی یادآور شد: در رده نوجوانان نیز تیم کشورمان با کسب ۵ مدال طلا، ۵ نقره و ۸ برنز در جایگاه قهرمانی ایستاد و تیم ترکیه با کسب یک طلا مقام دوم را از آن خود کرد و جمهوری آذربایجان یک نقره و یک برنز و قزاقستان با کسب ۳ برنز به ترتیب سوم و چهارم شدند.
رئیس هیئت کاراته آذربایجان غربی با اشاره به نتایج مسابقات کاراته کاهای ۲ وزن رده سنی بزرگ‌سالان افزود: در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم بزرگ‌سالان علی مسکینی از ایران (کرمانشاه) مقام نخست را از آن خود کرد و محمد شایگان از ایران (قم) در جایگاه دوم قرار گرفت و مجتبی شکوهی از ایران (تهران) و میثم ادهمی از ایران (تهران) به صورت مشترک در جایگاه سومی ایستادند.
وی تاکید کرد: در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم بزرگ‌سالان نیز سمیر محمداف از جمهوری آذربایجان مقام قهرمانی را به دست آورد و علی اصغر آسیابری از ایران (قزوین) در جایگاه دوم قرار گرفت و نوروز علی اف از جمهوری آذربایجان و مهدی شهگلی از ایران (همدان) به صورت مشترک به مقام سومی بسنده کردند.
سلیمی با اشاره به نتایج روز گذشته مسابقات بیان کرد: وزن منهای ۶۰ بزرگ‌سالان با ۲۵ شرکت کننده شلوغ‌ترین وزن جام وحدت و دوستی است ضمن اینکه وزن منهای ۷۵ با ۲۴ و به اضافه ۸۴ و کاتای انفرادی بزرگ‌سالان با ۲۳ نفر بیشترین ثبت نام کننده را دارد.
رئیس هیئت کاراته آذربایجان غربی گفت: در فینال وزن منهای ۶۷ کیلو گرم بزرگ‌سالان ویتیکیوس فیگورا از برزیل با نتیجه سه بر یک هامون درفشی پور از کشورمان را شکست داد و به مقام نخست دست یافت، همچنین در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم نوجوانان هیوا عزیز نجات از استان کردستان در جایگاه نخست ایستاد و محمد الهیاری از استان آذربایجان غربی به مقام دوم دست یافت و مرتضی کریمی از البرز و مازیار حبیب پور از گیلان به صورت مشترک در جایگاه سومی ایستادند.
وی یادآور شد: در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم نوجوانان حسین مهدیون از ایران (البرز)، مهدی کاظمی از ایران (گیلان) و حسین ممدی از جمهوری آذربایجان و حسین خدری از ایران (قم) به صورت مشترک مقام‌های نخست تا سوم را به دست آوردند.
سلیمی تاکید کرد: در وزن منهای ۶۳ کیلوگرم نوجوانان ارشیا فیض از ایران، اسماعیل ماهاباتلی از جمهوری آذربایجان و نیما خادمی نیا از ایران (مازندران) و دامیر کمال از قزاقستان به صورت مشترک رتبه‌های نخست تا سوم را کسب کردند.
وی بیان کرد: در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم نوجوانان سهیل میدان رو از ایران (آذربایجان غربی)، علی توکلی از ایران و ملس یوموخامد از قزاقستان و محمد سروش محمدنیا از ایران به صورت مشتریک مدال‌های طلا، نقره و برنز را کسب کردند و در وزن مثبت ۷۰ کیلوگرم نوجوانان بوراک اوزگونوز از ترکیه، هادی محمد طاهری از ایران (مرکزی) و محمدجواد بارانی از ایران و محمد نمازی از ایران (اصفهان) به صورت مشترک مقام‌های برتر را به دست آوردند.
رئیس هیئت کاراته آذربایجان غربی گفت: در کاتای انفرادی نوجوانان محمد مصطفی ظفری زاده از ایران (فارس)، محمدصدرا شیدزی از ایران (آذربایجان شرقی) و گابیدن اورانبایف از قزاقستان و متین زارع از ایران به صورت مشترک مقام نخست، دوم و سوم را به دست آوردند و در کاتای انفرادی جوانان مهدی رضایی از ایران، محمدمهدی شجاعی از ایران و مجید وکیلی از ایران (قم) و پویا حبیبی از ایران به صورت مشتریک در رتبه‌های برتر قرار گرفتند.
وی ابراز کرد: در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم بزرگسالان، ویتیکیوس فیگورا از برزیل، هامون درفشی پور از ایران و سیدعلی کریمی و میلاد افشانی هر دو از ایران به صورت مشترک در جایگاه نخست تا سوم قرار گرفتند و در وزن ۷۶- کیلوگرم جوانان حسن ارسلان از ترکیه، انس به ولوت از ترکیه و رایبک عبدسلیم از فرانسه و نورکانت آژیکانوف از قزاقستان به صورت مشترک رتبه‌های برتر این رقابت‌ها را به دست آوردند.
سلیمی تاکید کرد: در وزن ۷۶+ کیلوگرم جوانان عمر فاروک از ترکیه، آلمات موراتوف از قزاقستان و نوید محمدی از ایران و فرهات دمیر از ترکیه به صورت مشترک، در وزن ۵۵- کیلوگرم جوانان بوراک اوزدمیر از ترکیه، مهرتاش زهی پور از ایران (البرز) و دارخان تیرمولایف از جمهوری آذربایجان و پوریا اقدسی از ایران به صورت مشتریک و در وزن ۶۸- کیلوگرم جوانان صابر صالحی از ایران (آذربایجان غربی)، کامران بصیری از ایران (مرکزی) و آسین اسماعیلوف از جمهوری آذربایجان و یونس عیوضی از ایران (آذربایجان غربی) توانستند رتبه‌های برتر را از آن خود کنند.
وی یادآور شد: در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم بزرگ‌سالان امیررضا پورمحمد از ایران (گیلان)، مجید نیکوهمت از ایران (مرکزی) و سامان حیدری از ایران (کرمانشاه) و ملنا فرانکلین از اکوادور به صورت مشترک در جایگاه نخست، دوم و سوم قرار گرفتند و در وزن ۶۱ کیلوگرم جوانان صلوات بکاریس از قزاقستان، علیرضا فرجی از ایران (مازندران) و مهدی کیانی از ایران (آذربایجان غربی) و امیرحسین ضابطی از ایران (گیلان) به صورت مشترک در رتبه‌های برتر قرار گرفتند.
رئیس هیئت کاراته آذربایجان غربی افزود: در وزن منفی ۸۴ کیلوگرم بزرگ‌سالان مهدی خدابخشی از ایران (کرمانشاه)، کیوان بابان از ایران (کردستان) و کامران مدنی از امریکا و پناه عبدالیف از جمهوری آذربایجان به صورت مشترک و در کاتای انفرادی مردان رومان حیدراف از جمهوری از آذربایجان، ابوالفضل شهرجردی از ایران (مرکزی) و علی زند از ایران (مرکزی) و مهران قربانعلی پور از ایران (گلستان) به ترتیب در رتبه‌های نخست تا سوم ایستادند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۶ ب.ظ

دیدگاه


پنج + 1 =