همایش‌های پیاده_روی گامی موثر در نهادینه کردن ورزش همگانی

همایش‌های پیاده_روی گامی موثر در نهادینه کردن  ورزش همگانی

گروه خبر: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: برگزاری همایش‌های پیاده روی موثرترین گام در نهادینه ساختن ورزش همگانی در بین خانواده است.
به گزارش آراز آذربایجان عیسی قنبری در مراسم پیاده روی بزرگ خانوادگی در پارک ائللرباغی ارومیه که به صورت زنده از شبکه پنج استانی و شبکه سه سراسری سیما پخش می‌شد، ورزش را یکی از ملزومات زندگی بشری عنوان کرد و اظهار کرد: اگرچه ورزش موجبات تضمین سلامتی انسان‌ها را فراهم می‌کند اما در اصل مهم‌ترین نقش را در داشتن جامعه ای سالم دارد.
وی با تاکید بر لزوم افزایش شور و نشاط جامعه از طریق ورزش‌های همگانی افزود: برگزاری این مراسم به صورت نمادین جهت فرهنگ سازی و نهادینه کردن ورزش همگانی در بین خانواده‌ها عاملی است که موجب ایجاد شور و نشاط در سطح جامعه می‌شود. قنبری با بیان اینکه خداوند متعال انسان را به عنوان اشرف مخلوقات در روی زمین قرار داده است، تصریح کرد: انسان برای رشد و تعالی همواره در حال فعالیت و پیشرفت است که با توجه به این ویژگی والا باید در سمت و سوی داشتن زندگی سالمی حرکت کند. معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: انسان به عنوان برترین خلقت هستی که از سوی خداوند تبارک و تعالی آفریده شده و روح خدایی در وجودش دمیده شده علاوه بر نیازهای جسمانی نیازمند تعالی روح و روان است که این امر تنها با فعالیت‌های جسمانی و ورزش میسر می‌شود. وی خاطر نشان کرد: ورزش کردن و انجام فعالیت‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که متخصصان امر ورزش انجام روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی را توصیه کرده‌اند که باید در فضایی مفرح و سرسبز و به دور از مشغله های روزمره انجام شود. وی با اعلام اینکه مشارکت و حضور پرشور مردم در صحنه های اجتماعی همواره موجب سربلندی ایران اسلامی بوده است، اذعان داشت: داشتن چنین روحیه ای نشانگر وجود شور و نشاط اجتماعی در بین آحاد ملت است. ورزش یکی از محورهای اساسی دستیابی به توسعه پایدار جوامع است
علی خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این آیین با بیان اینکه ورزش به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تأمین شادابی و سلامتی جسم و روح و نیز شاخص اصلی اجتماعی و فرهنگی در زندگی امروز نقشی اساسی و بنیادی دارد، افزود: بر همین اساس ورزش  نه تنها یک روز، بلکه تمام روزها و ساعات زندگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. وی ورزش را آهنگ موزون سلامتی، نماد قدرت، همت، صلابت، ایستادگی و ارزش‌های والای انسانی عنوان کرد و گفت:بدون شک ورزش یکی از محورهای اساسی دستیابی به توسعه پایدار جوامع به حساب می‌آید. وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای ورزش کردن اشاره و  اضافه کرد:بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری روزه گرفتن، کمک به همنوع و تمامی طاعات و عباداتی که انجام می‌دهیم نوعی ورزش کردن است. وی تصریح کرد: ورزش و انجام فعالیت‌های جسمانی در دین مبین اسلام مکررا توصیه شده و یکی از پسندیده‌ترین اعمالی است که در نزد خدا و خلق خدا اجر و قرب فراوانی دارد. خلیلی با بیان اینکه ورزش موجب افزایش حلاوت و شیرینی در زندگی شده و سلامت روح و جسم را تامین و تضمین می‌کند، بیان کرد: در راستای توسعه ورزش و با استناد به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رسیدن به یک جامعه آرمانی و با نشاط باید ورزش همگانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم. مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در خاتمه تجهیز پارک‌ها و اماکن عمومی به امکانات و ابزارهای ورزشی را گامی موثر در راستای نهادینه کردن ورزش همگانی و سلامتی جامعه برشمرد.
به گزارش آراز آذربایجان همایش بزرگ پیاده_روی خانوادگی که همزمان با روز ورزش و تربیت بدنی که با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان، هیئت ورزش‌های همگانی استانداری  فرمانداری، صدا و سیما، شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه و دیگر ارگان‌ها برگزار شد، از ساعات آغازین خود شاهد جمع کثیری از شهروندان، مسوولان و مقامات استانی و شهرستانی بود.
در حالی که آغاز این همایش، ساعت هفت بامداد اعلام شده بود از ساعت شش بامداد گروه کثیری از مردم در سواحل شهرچایی و اطراف میدان مولوی که به عنوان مبداء این پیاده روی اعلام شده است حضور یافته و با لباس‌های ورزشی در حال ورزش صبحگاهی بودند. مردم ارومیه در حالی که گروه های کثیری از زنان  کودکان، جوانان و افراد میانسال و حتی کهنسال نیز در میان آنان دیده می‌شد با چهره های گشاده و لبخند بر لب به سوی یک مقصد حرکت می‌کردند تا با این حضور خود نشان دهند که همیشه یار و یاور دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.اگرچه در طی یک هفته گذشته بیش از ۴۰۰ هزار برگ تعرفه در مدارس  دانشگاه‌ها، پایگاه های مقاومت بسیج، باشگاه‌ها و کلیه ادارات و سازمان‌ها بین مردم توزیع شده بود اما مراحل قرعه کشی به دلیل ازدیاد جوایز و محدودیت زمان، ۲۲ قرعه در بوستان ائللرباغی در حضور مردم و بقیه روز ۲۹ مهرماه در محل سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار می‌شود که حتی اسامی برندگان بر روی سایت صدا و سیما و هیئت ورزش‌های همگانی استان نیز قرار می‌گیرد.  تجلیل از پیشکسوتان و مدال‌آوران استان، اجرای برنامه‌هایی مانند مرشدخوانی، نمایش زنده ورزش یوگا و ایروبیک، رزمی و اجرای آهنگ سنتی با حضور عاشق‌های استانی از جمله برنامه‌های جنی این همایش بود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


یک + = 2