دبير هيات فوتبال استان:

حمایتی از فوتبال آذربایجان‌غربی نمی‌شود

حمایتی از فوتبال آذربایجان‌غربی نمی‌شود

گروه خبر: دبیر هیات فوتبال آذربایجان‌غربی گفت: بخش‌های دولتی، خصوصی و صنعتی این استان از رشته پرطرفدار ولی مظلوم فوتبال حمایت نمی‌کنند که همین موجب جفا در حق این رشته ورزشی شده است.
حسین نیرویار با بیان لزوم اهمیت به رشته فوتبال اظهار کرد: متاسفانه ساختار مناسبی برای فوتبال استان نداریم و عدم حمایت از این رشته ورزشی باعث شده تاکنون یک ورزشگاه حرفه‌ای و استاندارد در استان نداشته باشیم.
به گفته وی، بطور قطع یقین اگر کمی متعصبانه به این رشته ورزشی نگاه کنیم آینده فوتبال استان تغییرات مثبتی خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه ورزشگاه ارومیه تنها مرکز استانی فاقد نورافکن در کشور است، افزود: با اینکه ۲۲ چمن ورزشی در استان داریم اما یک چمن استاندارد که دارای نورافکن و پیست تارتان باشد، نداریم.
دبیر هیات فوتبال آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها دارای چمن ورزشی هستیم، ادامه داد: چمن شماره یک و ۲ تختی، چمن مصنوعی ۱۵ هزار نفری و چمن خانه جوان از چمن‌های تقریبا خوب فوتبال ارومیه هستند.
وی در خصوص سالن‌های ورزشی فوتسال نیز با اشاره به قانون مقررات ماده ۸۸ گفت: سالن ورزشی زیادی در استان برای فوتسال وجود دارد اما همه سالن‌ها طبق ماده ۸۸ ورزشی در اختیار بخش خصوصی هستند.
نیرویار تاکید کرد: بازیکنان فوتسال ما نیز نیاز به سالن و امکانات خوب دارند که متاسفانه هیات فوتبال فاقد سالن ورزشی است.
وی با گلایه از نبود خانه فوتبال در استان گفت: همه هیات‌های ورزشی دارای خانه تخصصی از جمله خانه ژیمناستیک، خانه بوکس، خانه کشتی و خانه والیبال هستند اما خانه فوتبال و فوتسال در آذربایجان غربی وجود ندارد.
دبیر هیات فوتبال آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فوتبال یک رشته ورزشی صنعتی است، اظهار کرد: اگر یک تیم خوب ورزشی فوتبال می‌تواند بالای ۴۰ هزار نفر را در ورزشگاه‌ کنار هم جمع کند، یک درآمد مالی فوق العاده محسوب شده و کمکی برای ارتقای اهداف مدیریتی است که متاسفانه عدم وجود ساختار مناسب، صنعتی بودن این رشته را زیر سوال برده است.وی با اشاره به ظرفیت این رشته ورزشی در استان یادآور شد: در هفته قبل بیش از ۴۰ بازی رسمی فوتبال رده‌های مختلف در آذربایجان‌غربی برگزار شده در حالیکه در هیچ رشته ورزشی گروهی این حجم از بازی را نداریم.
حضور ۶۸ داور استانی در لیگ‌های کشوری فوتبال
عضو کمیته داوران فوتبال کشور با اشاره به حضور چهار داور و کمک داور بومی در لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: هشت داور و کمک داور بومی در لیگ دسته یک و ۳۸ داور و کمک داور در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، امید و دسته ۲و سه کشوری داریم.
نیرویار بیان اینکه بانوان آذربایجان‌غربی نیز در حوزه داوری کشور صاحب نظر هستند، افزود: در حال حاضر بانوان بومی در لیگ برتر فوتبال و فوتسال به عنوان داور و ناظر داوری برای این استان جایگاه کسب کرده‌اند.
وی با اشاره به دغدغه‌های تیم بانوان گفت: چمن استاندارد برای بانوان استان نداریم در حالیکه تیم بانوان در لیگ برتر کشوری حضوری مستعجل دارد.
والیبال رشته اول استان است، فوتبال نه! نیرویار با بیان اینکه والیبال رشته اول ورزشی استان است، یادآور شد: ما مخالف والیبال نیستیم اما اینکه تمام پول و بودجه ورزشی برای این رشته ورزشی هزینه شود، قابل قبول نیست.
وی اضافه کرد: اگر برای والیبال ۱۰۰ درصد هزینه می‌شود، ۲۰ درصد نیز صرف فوتبال شود تا این رشته نیز بتواند بر مشکلات خود فایق آید.
نیرویار با انتقاد از نحوه سرمایه گذاری در ورزش استان افزود: زمانی والیبال استان بازیکن صادر می‌کرد اما اکنون شاهد کاهش سطح بازیکنان در مقایسه با گذشته هستیم که این باید تجربه‌ای برای فوتبال باشد.
وی اظهار کرد: هم اکنون ۴۰ تیم در رشته ورزشی فوتبال و فوتسال وجود دارد که در صورت سرمایه گذاری مناسب می‌توان نتایج مناسبی با آنها گرفت.
دبیر هیات فوتبال آذربایجان‌غربی گفت: رشته فوتبال و فوتسال استان پس از گذشت ۴۲ سال، هنوز خوابگاه مناسب برای میزبانی از مسابقات و استقرار ورزشکاران ندارد.
بیش از ۶ هزار نفر بازیکن داریم
وی با بیان اینکه تعداد بازیکنان این رشته ورزشی در استان همه‌ساله رو به افزایش است، افزود: اکنون بیش از ۲ هزار بازیکن فوتبال در استان به صورت بیمه شده سازماندهی شده‌اند و با آمار مدارس فوتبال این رقم به ۶ هزار بازیکن می‌رسد.
نیرویار تاکید کرد: امسال به ۱۸ مدرسه فوتبال مجوز فعالیت اعطا شده تا در مسیر توسعه فوتبالی این استان و کشور گام بردارند.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا،دبیر هیات فوتبال استان با اشاره به مدارس فوتبال سطح استان هم گفت: ۱۹ مدرسه فوتبال نیز در شهرهای تابع استان فعال هستند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۹:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


هشت + = 13