آذربایجان‌غربی از پاراآسیایی هانگژو هم بی‌نصیب نماند/ یک ورزشکار و ۲ مدال

آذربایجان‌غربی از پاراآسیایی هانگژو هم بی‌نصیب نماند/ یک ورزشکار و ۲ مدال

آرازآذربایجان، آذربایجان‌غربی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو بدون مدال نماند و با یک ورزشکاری که از این استان در مسابقات شرکت کرده بود، ۲ مدال برنز برای کشورمان به دست آمد.
کاروان ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران در چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگژو درخشش قابل توجهی داشتند و توانستند با بیش از ۴۰ مدال طلا، برای نخستین بار رده دوم این رقابت های مهم آسیایی را به دست آوردند.
در این میان برای مسابقات پاراآسیایی حسن جانفشان به عنوان تنها ورزشکار از آذربایجان غربی در رشته تنیس روی میز به هانگژو اعزام شده بود که توانست در ۲ بخش مختلف، ۲ مدال برنز برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورد.
جانفشان در این رقابت ها در انفرادی مردان کلاس ۲ با شکست مقابل حریف کره ای و برد مقابل حریف تایلندی مدال برنز اول خود را به دست آورد.
این بازیکن اشنویه ای، در مسابقات دوبل کلاس MD۴ بازی های پاراآسیایی هانگژو چین نیز به همراه مهدی رضاپور حاضر شد که در این بخش هم مقام سوم رقابت ها را از آن خود کرد و مدال برنز را به گردن آویخت.
حسن جانفشان جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی اهل اشنویه از سال ۱۳۸۵ تاکنون عضو تیم ملی تنیس روی میز ایران بوده است.
وی با بیش از ۱۷ سال سابقه عضویت در تیم ملی، افزون بر ۲۰ عنوان و افتخار برای آذربایجان‌غربی و ایران اسلامی به ارمغان آورده‌است.
چندی پیش در بازی های آسیایی نیز بازیکنان اعزامی از آذربایجان غربی توانسته بودند یک مدال طلا توسط تیم ملی والیبال، ۲ مدال نقره توسط تیم ملی قایقرانی روئینگ بانوان و کبدی آقایان و یک مدال برنز توسط تیم ملی شمشیربازی سابر به دست آورند.
محمدرضا حضرت پور، میثم صالحی و محمدرضا ولیزاده در والیبال مدال طلا به گردن آویختند، فاطمه مجلل در قایقرانی نقره و محمدرضا شادلو در کبدی مدال نقره گرفتند و علی پاکدامن هم در قالب تیم شمشیربازی برنز آسیا را از آن خود کرده بود.
به این ترتیب، از ۱۰ ورزشکاری که آذربایجان غربی در قالب کاروان بازی های آسیایی و پاراآسیایی جمهوری اسلامی ایران به هانگژو اعزام کرده بود، هفت ورزشکار توانستند با مدال به ارومیه بازگردند.
رضا قهرمانی در روئینگ، آزاد همتی در اسکیت و محمد عمری در فوتبال نیز از آذربایجان غربی در رقابت های آسیایی هانگژو حضور داشتند که موفق به کسب مدال نشدند.
بازی های آسیایی دوره بیستم و پاراآسیایی دوره پنجم، تابستان و پاییز سال ۲۰۲۶ (۱۴۰۵) در شهر ناگویای کشور ژاپن برگزار خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


× یک = 1