ارائه گزارش موضوع ماده ۲۵۱مکرر قانون مالیاتهای مستقیم

ارائه گزارش موضوع ماده ۲۵۱مکرر قانون مالیاتهای مستقیم

آراز آذربایجان-گزارش موضوع ماده ۲۵۱مکرر قانون مالیاتهای مستقیم توسط نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی ارائه شد.
به گزارش آراز آذربایجان، شهریاری، استاندار آذربایجان غربی در هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد با تبریک انتخاب اعضای جدید اتاق بازرگانی ارومیه اظهار امیدواری کرد اعضای جدید اتاق بتوانند با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت های اتاق در رشد و توسعه اقتصاد استان کمک کنند.
وی بر استفاده از ظرفیت و نکته نظرات تمامی اعضای اتاق در برنامه ریزی ها تاکید کرد و گفت: با وحدت و همدلی و مشارکت تمامی اعضا می توانید در این دوره ویژه اقتصادی کشور نقش آفرینی کرده و کارهای بزرگ انجام دهید.
در ادامه این نشست داود غفارپور نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان به منظور ارائه گزارش موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم اظهار داشت: وفق نص صریح ماده ۲۵۱ مکرر (ق.م.م) فقط تقاضای مؤدیانی قابلیت بررسی جهت طرح در هیأت مزبور میباشند که اولاً: ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستند به مدارک و ادله کافی بوده و صرف ادعای مؤدی کافی نمی باشد.ثانیاً: پرونده ذیربط در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و تمامی مراحل قانونی مندرج در قوانین مالیاتی را با همان مسیر قانونی طی کرده و قطعیت یافته باشد و پس از قطعیت، مؤدی هنوز نسبت به رأی معترض بوده و مدارک جدیدی مضاف بر مدارک قبلی برای ارائه داشته باشد.
وی افزود: در اجرای بخشنامه شماره ۲۴۹۹۳۱ مورخه ۹۶/۱۱/۰۴، موضوع تفویض اختیار معمول از سوی وزیر امور اقتصادی و دارائی در خصوص رسیدگی به امور مؤدیان مالیاتی و استقرار هیأت موضوع ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم در استانها، هیأت مزبور در این اداره کل تشکیل و کار خود را بطور رسمی از مورخه ۹۷/۲/۱۵آغاز نموده و از حیث عملکرد، بنا به اذعان مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و صلاحیت حرفه ای وزارت متبوع و همچنین مطابق آمار و گزارش مشروحه ذیل، جزو استانهای عملکرد مطلوب در کشور می‌باشد.
مضافاً، بمنظور تسریع در روند رسیدگی به شکوائیه‌های مؤدیان محترم، دبیرخانه مستقلی در یک نیم طبقه مجزای این اداره‌کل به همراه یک نفر کارشناس مسئول پیگیری به هیأت مزبور اختصاص یافته، لذا پیگیریهای لازم و پاسخگوئی‌های بموقع از جانب این اداره‌کل معمول، و در راستای تحقق اهداف هیأت مزبور، ایفای نقش می گردد.
این مقام مسئول اقتصادی استان تصریح کرد: تعداد شکایت های ارجاعی از وزارت متبوع از سال ۹۵ لغایت ابتدای سال ۹۷، ۲۹۴ فقره و همچنین واصله در استان از ابتدای سال ۹۷، ۳۵۵ فقره می‎‌باشد، که در مجموع تعداد شکواییه های دریافت شده ۶۴۹ مورد که از این تعداد ۲۹۲ فقره با موافقت وزیراقتصاد جهت طرح در هیأت ۲۵۱ مکرر در استان ارجاع شده و از این تعداد در خصوص ۱۰۸ رای نهایی صادر و مابقی پرونده ها در دست اقدام می باشد.

داود غفارپور اعلام کرد: تعداد آرای صادره توسط هیأت ۳ نفره در ۱۰۸ پرونده، ۱۱۷ فقره رأی بود که میزان مالیات رفع تعرض شده بالغ بر ۷ هزار و ۴۱۴ میلیون ریال، مالیات تعدیل شده ۲۴ هزارو ۲۲۴ میلیون ریال و میزان مالیات رد شکایت شده بالغ بر ۵ هزارو ۴۲۸ میلیون ریال می‌باشد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱:۳۰ ب.ظ

دیدگاه


+ نُه = 13