کارخانه‌های راکد و صنعت گردشگری در ارومیه باید احیا شود

گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه احیای کارخانه‌های راکد و احیای گردشگری بسیار مهم است گفت: همچنین حل مشکل ۳۰۰ هزار ساخت و سازی که در خارج از محدوده انجام شده و نیز احیای بافت‌های فرسوده بسیار مهم و ضروری است.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر در جمع خبرنگاران با اشاره به اولویت‌های کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این راستا تناسب‌سازی یارانه با تورم پیش‌بینی شده که خوشبختانه این تناسب‌سازی خود را با تخصیص کالای اساسی نشان داد.
وی تصریح کرد: در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مقرر شده که کالای اساسی برای ۲۰ میلیون نفر به صورت ویژه و ۴۰ میلیون نیز به صورت عادی تخصیص یابد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در میان بازنشستگان و حقوق کارمندان با کارمندان گفت: باید عدالت اجتماعی رعایت شده و تبعیض و فاصله در این رابطه وجود نداشته باشد و بنابراین مجلس باید تبعیض را از بین برده و هم اکنون نیز ساماندهی حقوق بازنشستگان و شاغلان در حال بررسی است .
وی در ادامه از یکسان‌سازی استخدام در کشور خبر داد و بیان کرد: متاسفانه در کشور ۱۷ نوع استخدام وجود دارد و باید این مشکل برطرف شود.
ذاکر در ادامه نیز با تاکید بر اینکه باید آیین‌نامه داخلی مجلس تغییر یافته و مردمی‌سازی شود افزود: از سوی دیگر نباید قوانینی تصویب شود که خیر و منفعتی برای مردم نداشته باشد.
وی با اشاره به لزوم توسعه استان اظهار داشت: در این راستا باید توجه ویژه به راه‌های مواصلاتی استان و تعریض جاده‌ها داشت چون آذربایجان‌غربی یک استان مرزی و دروازه ورود به اروپا است و از سوی دیگر باید به موضوع قطار سریع‌السیر و منطقه ویژه اقتصادی سرو ارومیه نیز توجه شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر احیای دریاچه ارومیه بیان کرد: اخیرا نمایندگان مجلس به همراه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تونل انتقال آب بازدید کرده و خوشبختانه دولت نیز برای احیای دریاچه ارومیه بودجه ویژه‌ای را اختصاص داده است و از سوی دیگر برای احیای دریاچه ارومیه، باید احیای کشاورزی مدرنیته در دستور کار قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه احیای سدهای نازلوچای و باراندوزچای یک اصل است تصریح کرد: اما باید این احیاء پس از احیای اصلی یعنی دریاچه ارومیه انجام شود تا از جلوی بیماری‌های پوستی و مهاجرت‌های ضروری گرفته شود.
وی همچنین با تاکید بر اینکه احیای کارخانه‌های راکد و احیای گردشگری بسیار مهم است افزود: همچنین حل مشکل ۳۰۰ هزار ساخت و سازی که در خارج از محدوده انجام شده و نیز احیای بافت‌های فرسوده بسیار مهم و ضروری است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


9 + سه =